Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

ICT Manager

ICT Manager

Werkervaring interimmanager

Directeur ICT & facilitair bedrijf bij De Brauw
Directeur ICT bij UPC Nederland
Programma Manager bij UPC Nederland
Head of projects department TERMA Nederland
Programma/project manager bij Origin
Project/resource manager bij BSO/Origin
Projectleider/software engineer bij BSO

Ondernemende dienstverlener en gedreven resultaatmanager. Meer dan 25 jaar werkzaam in de ICT waarvan het grootste deel als operationeel, programma of change manager. Gewend om te functioneren op directieniveau. Analytisch sterk, kan zich snel inwerken in nieuwe situaties en beschikt over een groot doorzettingsvermogen om elke opdracht succesvol af te ronden binnen de gestelde randvoorwaarden.
Meer dan tien jaar specifieke ervaring met reorganiseren en professionaliseren van ICT operaties middels introductie van diverse service concepten zoals ITIL, SLA’s, Service Desks, het projectmatig implementeren van business software zoals ERP, DM, CRM, introduceren van nieuwe technologieën zoals VoIP, Terminal Server, Clusters, Virtual Servers en het (deels) uitbesteden hiervan middels Outsourcing, SAAS en/of Cloud Computing.
Inzetbaar als interim manager voor de operationele aansturing van ICT afdelingen of combinaties met ander business support afdelingen zoals huisvesting en administratie. Als turnaround manager voor ICT organisaties die niet voldoen aan de verwachtingen of als programmamanager voor complexe ICT implementaties dan wel het reorganiseren of samenbrengen van support afdelingen eventueel in combinatie met herhuisvesting op bestaande of nieuwe locaties. Ook inzetbaar als projectmanager voor grote ICT of aan huisvesting gerelateerde projecten.

Directeur Automatisering & Facilitair bedrijf bij De Brauw (2002-2010).
De Brauw is één van de grootste advocatenkantoren in Nederland met circa 350 juristen en in totaal circa 800 medewerkers oorspronkelijk verdeeld over drie locaties in Nederland en kleine vestigingen in London, New York en Beijing. In de lijn eindverantwoordelijk voor circa 80 medewerkers en een operationeel budget van circa 18 miljoen Euro.
Aangesteld om in een periode van circa vijf jaar de sterk lokaal georganiseerde en verouderde ICT ondersteuning van de juridische praktijken te actualiseren, te professionaliseren en te centraliseren in voorbereiding op de herhuisvesting op één locatie. Op het ICT vlak is hiervoor o.a. gerealiseerd:
- een efficiënte en uniforme werkwijze van de praktijken ondersteund door nieuwe systemen voor dossier, document, kennis en cliënt relations management;
- verbeterde bereikbaarheid en mobiliteit van de medewerkers middels een telewerkomgeving en op VoIP gebaseerde unified messaging in combinatie met de RIM (Blackberry) diensten;
- een servicegerichte afdeling met 7x24 ondersteuning voor de medewerkers op basis van een duidelijke SLA en een conform ITIL gestructureerde werkwijze;
- security management gericht op zowel continuïteit (recovery) als security (afscherming);
- migratie naar een nieuw practice management (ERP) applicatie voor urenverantwoording, facturatie, dossiermanagement en de financiële administratie;
- een substantiële verlaging van de ‘total cost of operation’ door vermindering van de personele bezetting en diverse efficiëntieslagen op de inkoop van hardware onderhoud, printers/copiers, verbindingen, telefonie en (MS) software licenties;
- ontsluiting van de buitenlandse locaties op basis van een terminal server oplossing;
- een ‘state of the art’ uitgevoerd serverpark met een 7x24 gegarandeerde beschikbaarheid voor alle office en business applicaties;
- relocatie en deels outsourcing van het serverpark naar een extern datacenter.
Op het vlak van de huisvesting is o.a. gerealiseerd:
- een servicegerichte afdeling met een servicedesk en dienstencatalogus;
- efficiëntieslagen in de personele bezetting, werkwijze en inkoop bij externe leveranciers;
- uitbesteding van de repro bij een externe partij.
Een bijzonder project betrof de herhuisvesting in één nieuw gebouw op de Zuid-as in Amsterdam. Hiervoor is opgezet en uitgevoerd het overall programma management van alle benodigde activiteiten waaronder:
- opstellen programma van eisen en begeleiding realisatie van het inbouwpakket (24.500 m2);
- opstellen programma van eisen, aanbesteding en contractvorming alle facilitaire diensten;
- opstellen en uitvoeren noodscenario’s vanwege te late oplevering nieuwe locatie;
- voorbereiding, aanbesteding en uitvoering van de uiteindelijke verhuizing;
- afbouw en oplevering van de oorspronkelijke kantoorlocaties.
De uiteindelijke verhuizing naar het nieuwe gebouw is medio september 2009 uitgevoerd in slechts twee weekeinden zonder noemenswaardige verstoring van de bedrijfsvoering.

Programma manager en directeur ICT UPC Nederland (2000-2002)
Initieel als programma manager verantwoordelijk geweest voor de operationele integratie van twee kleinere opgekochte kabelbedrijven binnen UPC Nederland. De integratie omvatte primair de communicatie met de klanten, de migratie van hun gegevens en de beëindiging van alle nog lopende contracten en juridische entiteiten. Voor de integratie van een zeer grote acquisitie in Rotterdam, het voormalige ENECO K&T met circa 600.000 klanten, toegetreden tot de lokale directie om de IT integratie voor te bereiden. Gedurende 1,5 jaar operationeel en financieel eindverantwoordelijk geweest voor de ICT ondersteuning van circa 400 werkplekken, de administratie (SAP), het beheer van het kabelnetwerk en het callcenter. De bestaande afdeling, met circa 20 medewerkers, gereorganiseerd tot een servicegerichte afdeling met een ITIL conforme werkwijze en SLA’s voor de verschillende groepen eindgebruikers. Tevens een program office ingericht voor de uitvoering van projecten waaronder de EURO conversie, het ontwerp en realisatie van de ICT infrastructuur voor een nieuw kantoorpand, een migratie van SAP naar Oracle Finance en de uiteindelijke integratie van de ICT ondersteuning binnen die van UPC Nederland.

Head of the projects department bij TERMA Nederland (1998-2000)
Hoofd van de Nederlandse projectafdeling van het Deense bedrijf TERMA Elektronik As. De uitgevoerde projecten betroffen voornamelijk software verificatie systemen voor satellieten en andersoortige ruimtevaartuigen. In voorbereiding op de uitvoering van een groot (25M Euro) integratieproject voor het International Space Station is de afdeling uitgebreid van 5 tot 25 medewerkers en verder zowel organisatorisch als procedureel ingericht. Om geopolitieke redenen is dit project voortijdig beëindigd waarna de afdeling weer is afgebouwd tot circa 7 medewerkers. In deze afgeslankte vorm is o.a. de ontwikkeling en oplevering verzorgd van een verificatie systeem voor de wetenschappelijke satelliet Rosetta.

Programma / project manager bij Origin (1994-1997)
Eindverantwoordelijk binnen Origin voor het hele proces rondom de verwerving en uitvoering van vaste prijs projecten in de marktsegmenten vervoer, defensie en ruimtevaart. De activiteiten omvatte het gehele traject vanaf het selecteren van opportunities, het samenstellen en begeleiden van offerteteams, uitbesteding aan en management van derde partijen, het beoordelen en uitonderhandelen van contracten, samenstellen van de projectteams, het coachen van de project managers, het onderhouden van de relatie met de opdrachtgevers en de financiële verantwoording aan de directie van Origin.

Opleiding interimmanager

Technische Universiteit Delft
Faculteit Werktuigbouwkunde
Vakgroep Energie Voorziening

Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels Vloeiend
Duits en Frans Basis

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  61381 - Directeur
Deze manager verwijderen  200250 - Manager/Coach and Trainer
Deze manager verwijderen  64518 - Project manager
Deze manager verwijderen  75067 - manager ai, projectmanager
Deze manager verwijderen  55109 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  196022 - Managing Director
Deze manager verwijderen  12467 - Insurance Manager a.i.
Deze manager verwijderen  195226 - dirigeant de PME de biens et/ou services de consommation cou
Deze manager verwijderen  194837 - Project manager, Process manager
Deze manager verwijderen  11078 - Manager
Deze manager verwijderen  190997 - Responsable Communication
Deze manager verwijderen  39697 - interim manager, project manager
Deze manager verwijderen  84786 - projectleider/informatieanalist/software- en metrics consult
Deze manager verwijderen  46819 - CEO / directeur / director/ VP
Deze manager verwijderen  16829 - productie manager/directeur
Deze manager verwijderen  26876 - Credit Manager
Deze manager verwijderen  40696 - Inkoop Management / Consultant
Deze manager verwijderen  194550 - Purchasing Manager/ Chief Operation Officer
Deze manager verwijderen  47374 - Onafhankelijk Consultant, Project & Interim Manager
Deze manager verwijderen  92680 - organisatieadviseur / verandermanager
Deze manager verwijderen  91708 - Interim Manager & Lean Manufacturing Speciali
Deze manager verwijderen  92892 - Business Process Improvement Manager
Deze manager verwijderen  74741 - quality assurance manager in de voedingsindustrie
Deze manager verwijderen  35635 - Intermin manager, project manager
Deze manager verwijderen  31051 - Projectleider
Deze manager verwijderen  31491 - Sales en algemen management
Deze manager verwijderen  41897 - project- en interimmanager
Deze manager verwijderen  74478 - Interim-manager complexe samenwerkings- en verandertrajecten
Deze manager verwijderen  25703 - algemeen manager / directeur
Deze manager verwijderen  10310 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  70019 - General manager
Deze manager verwijderen  199292 - Management
Deze manager verwijderen  198570 - Interim manager
Deze manager verwijderen  30849 - Planeconoom
Deze manager verwijderen  13472 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  64822 - Interim- en projectmanager
Deze manager verwijderen  198839 - Technisch Manager
Deze manager verwijderen  57075 - Advisor good governance
Deze manager verwijderen  38216 - Manager Consultant Advieseur automatisering
Deze manager verwijderen  55094 - Project en Programma Manager
Deze manager verwijderen  195600 - Chief Operating Officer
Deze manager verwijderen  53229 - Interim-manager
Deze manager verwijderen  90624 - Consultant
Deze manager verwijderen  63035 - plant management
Deze manager verwijderen  30012 - interim manager
Deze manager verwijderen  45726 - consultant, trainer, interimmanager
Deze manager verwijderen  71042 - ITIL en/of BISL manager
Deze manager verwijderen  45112 - Interim manager
Deze manager verwijderen  18051 - Directie en Management
Deze manager verwijderen  78028 - General- / Interim- manager
Deze manager verwijderen  53662 - CEO of COO in medium sized, branded, (fast moving) consumer
Deze manager verwijderen  83146 - Organisatieadviseur / Interim Manager
Deze manager verwijderen  10152 - Change manager / Projectmanager / Coach
Deze manager verwijderen  199341 - QSHE / KAM Manager / Consultant als sparringspartner
Deze manager verwijderen  22057 - Operations Manager
Deze manager verwijderen  65299 - Afdelingshoofd / Directeur
Deze manager verwijderen  68734 - ICT Manager / Project Manager
Deze manager verwijderen  11612 - facilitair manager
Deze manager verwijderen  91511 - Assistent-accountant, hoofd administratie, relatiebeheerder
Deze manager verwijderen  11035 - interim manager in de zorg
Deze manager verwijderen  29954 - Beleidsmedewerker; Projectmanager; PA
Deze manager verwijderen  33115 - Manager ICT
Deze manager verwijderen  24519 - Manager
Deze manager verwijderen  88995 - Ontwikkelaar Hard/Software
Deze manager verwijderen  90160 - Informatiemanager,ICT-Auditor
Deze manager verwijderen  45056 - Operations Management; General Management; Project Managemen
Deze manager verwijderen  90795 - directie management kunst en cultuur
Deze manager verwijderen  35397 - directeur manager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :