Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

operations/logistiek manager

operations/logistiek manager

Werkervaring interimmanager

01-01-2009– 31-10-2010 Bedrijfsleider
TNTPost
Taken en verantwoordelijkheden
• Als Bedrijfsleider ben je verantwoordelijk voor het totale proces rondom de postsortering.
• De kosten, kwaliteit en kwantiteit houd je daarbij voortdurend in de gaten.
• Je bewaakt de procesvoering; waar nodig signaleer je de knelpunten en zoek je hier een oplossing voor.
• Ook het personele aspect speelt een grote rol. Denk aan het formuleren van de doelstellingen voor de medewerkers en hen coachen op het behalen van deze doelstellingen.
• Meer in algemene zin zorg dragen voor uitvoering van het personeelsbeleid.
• Als Bedrijfsleider ben je daarbij samen met een collega Bedrijfsleider eindverantwoordelijk voor een van de clusters op het sorteercentrum.
• Per cluster werken 10 tot 15 Teamleiders Productie die elk verantwoordelijk zijn voor een team van ongeveer 20 medewerkers Sortering.
• Daarnaast neem je deel aan veranderingsprojecten gericht op de optimalisatie en efficiency van het logistieke proces en personeel.
• Als Bedrijfsleider val je onder de keten “Sorteren en Voorbereiden”. Deze keten is verantwoordelijk voor de sortering van briefpost en maakt onderdeel uit van de business unit Productie.
• Als Bedrijfsleider werk je op een van de sorteercentra in Nederland.
• Op een sorteercentrum wordt alle briefpost (voor het overgrote deel) machinaal verwerkt.
• Samen met je collega Bedrijfsleiders ben je totaal verantwoordelijk voor het sorteercentrum waar zo’n 500 – 700 medewerkers voornamelijk in de avond en nacht werkzaam zijn.
• Lean Six-Sigma projects verantwoordelijk.
• Coordinator Technische dienst tussen MT en werkplaats.
Nog meer: Als Bedrijfsleider zie ik toe op een juiste uitvoering van de diverse kwaliteitsmanagement systemen (ISO 9001/14001, PDCA) en zorgsystemen (OHSAS, IIP). Ik draat hiertoe zorg voor de nodige activiteiten, bewaakt deze en stuurt bij waar nodig. Door de behaalde resultaten (performance) te monitoren en te analyseren, breng je rapportages uit en doe je aanbevelingen voor een efficiënte en effectieve bedrijfsvoering van het sorteercentrum (EFQM). Een andere belangrijke taak is het onderhouden van contact met de verschillende afdelingen en locaties en het bewaken van de met hen gemaakte overeenkomsten. Denk aan het formuleren van de doelstellingen voor de medewerkers en hen coachen op het behalen van resultaten. Tenslotte zal ik zelfstandig een aantal projecten uitvoeren gericht op verbetering van de dagelijkse besturing van het primaire sorteer en bezorg proces (op basis van Lean Six Sigma).
04/2002 – 31-12-2008 Teamleider en Manager TD
GVB
Hoofdtaken:
• bedrijfsbeleid
o het leveren van een bijdrage aan het activiteitenplan voor mijn en andere afdelingen.
o het leveren van een bijdrage aan het bedrijfsbeleid

• personeelsmanagement
o personeelsmanagement
o vertaling doelstellingen organisatie
o uitdragen van cultuurverandering
o integer management
o professioneel team creëren

• operationeel management
o reparatie, onderhoud en revisie van trammaterieel
o storingen elimineren
o kwaliteitsbeheersing
o budgetbeheer, planning en control
o veranderingsmanagement

Ik ben integraal verantwoordelijk voor de dagelijkse werkzaamheden binnen mijn afdeling zoals uitgevoerd door mijn medewerkers. Ik motiveer de medewerkers tot het zelf leveren van een persoonlijk aandeel aan een goed product tegen de afgesproken kwaliteit. Dit moet binnen de afgesproken normen, taakstellingen en gemaakte kwaliteitsafspraken gerealiseerd worden.

Voortdurende kwaliteitsverbetering in termen van performance is een prioriteit. Dit betreft zowel de output in productiviteit als in houding en gedrag van zijn medewerkers ten opzichte van klanten en collega\'s. De begeleiding van medewerkers brengt ook ziekteverzuimbegeleiding, opvang na calamiteiten en het voeren van ontwikkelingsgesprekken mee.
Samen met het team lever ik oplossingen voor onverwachte gebeurtenissen, calamiteiten en vragen om extra materieel.

Verder mijn rol is extra gedefinieerd met competentie management, opleidingen en personeel ontwikkelingen. Veel organisaties erkennen het belang van het vaststellen van opleidingsbehoeften voordat er geld wordt gestoken in allerlei opleidingen. Men kijkt daarbij naar de vereiste competenties. Een goede analyse van sterketen en zwakten van medewerkers is nodig. Procesmanagement (niet alles) wordt aan mijn taken toe gevoegd.




10/1999 - 04/2002 ProductiemanagerAfdelingsmanager
KPN

Hoofdtaken (naast de normale taken van een manager binnen het werkvlak van telecommunicatie):
• het verbeteren van communicatie
• competenties op functie en rol niveau
• werven en selectie van nieuwe medewerkers
• directe en indirecte kosten
• people management HRM
• relatiebeheer en projectmanagement
• verantwoordelijk voor het binnen halen van orders en inkoop
• team integratie

Resultaat (doel) van mijn functie:
• Managen van een specialistisch proces (Afdeling) en leiding geven aan de uitvoering van het proces, zodanig, dat overeengekomen jaarplanafspraken m.b.t. productie, vakmatige kwaliteit, kosten en vernieuwingen worden gerealiseerd.

Dit heb ik gerealiseerd door een zakelijk en commercieel team te creëren. Competentie management, concurrentie en markt herkenning, opleidingen en coachen zijn de juiste tool combinatie om de cultuur van \'Het komt wel goed.\' Om te zetten in een cultuur van continue veranderingen en open netwerken.

Uiteindelijk is er onder mijn leiding een echt team tot stand gekomen waarbij er een omzet werd gerealiseerd die boven verwachting was. Hierbij was de dekking bijdrage gestegen en waren de indirecte kosten in een stabiele lijn naar beneden gegaan.

Verder, de inhoud van functioneringsgesprekken, competenties en ontwikkelingen kunnen wij samen bepalen wat er aan de orde gesteld moet worden. Bij de voorbereiding is het verstandig om alles een rijtje te zetten.
Te denken aan:
 de functie-inhoud en onduidelijkheden;
 de storingen die van invloed op het functioneren en op het werk;
 de werklast;
 Onderlinge relatie ten opzichte van de chef of collega\'s;
 de werkverdeling en dagelijkse begeleiding;
 de tijdsbesteding, dus ook het op tijd komen, de pauze-tijden en het einde van werktijd;
 wat is er terecht gekomen van eerdere gemaakte afspraken





05/1998 - 10/1999 Operation manager/General manager
AOD
CD/DVD mastering en productie (grafisch bedrijf)
• Operation & kwaliteitszorg management & people management
• Logistieke processen van het bedrijf bestuderen, opzetten en verder uitbouwen.
• Verantwoordelijk voor de volgende punten:
o Productieplanning
o Kwaliteitszorg
o Voorraden en inkoop (magazijn)
o Order- administratie
o Personeelsplanning
o Capaciteitplanning
o Doorlooptijden
o Netwerkbeheer
o Technische dienst regelen en plannen
o Order acquisities
o Intake nieuwe automatiseringsteem (Baan IV)
o Sturing van alle processen
o Leidinggeven aan ruim 50 medewerkers/HRM
o CD/DVD mastering
o Productie
o Zeefdruk
o Labeling
o Verzending


























11/1989 - 4/1998 Verschillende Functies
EBS/TOPPAK
Totaal Fulfilment
1989-1990
Algemeen productiemedewerker bij European Book Service in
3 maanden De Meern.

01/02/90 tot 1998
Bij Toppak-EBS (voorheen European Book Service) als volgt:

01/02/90 tot Productie.
01/05/91
Algemeen medewerker, eerste medewerker, operator, werkvoorbereider en andere werkzaamheden.

02/05/91 tot 1994
Bedrijfsbureau.
begin 1994 Algemeen logistiek en planning medewerker, productie logistiek troubleshooter, data controler en bewaker.

Begin 1994 tot 1998
Bedrijfsbureau.
eind april 1998 Logistiek medewerker en administratie, hoofdplanner productie en personeel, projectleider en troubleshooter, data controler en bewaker. Voorraadbeheer en magazijn controle.

1/1978 - 10/1989 Verschillende Functies
Verschillende locaties

1978 Sociaal, traditioneel en economisch onderzoek in het Midden-
1 jaar Oosten.

1979 Decoratie specialist.
1 jaar

1979-1982 Supervisor en projectleider van archeologische opgravingen en
1 keer per jaar sociaal onderzoek en het verwerken en beheren van alle data. (zomerseizoen) Project evaluator.

1983-1984 Docent archeologie in Birzeit University.
2 jaar

1983-1984 Supervisor en projectleider van archeologische opgravingen en
(10 keer) sociale onderzoek en het verwerken en beheren van alle data. Project evaluator.

1986 Docent archeologie en antropologie in Birzeit University.
6 maanden

1987-1988 Docent archeologie, antropologie en geschiedenis in Hebron
2 jaar University.
Tevens 2-jarig project geleid om een archeologie afdeling op te richten.

1988 Decoratie supervisor en ontwerper.

Vanaf 1986 Onderzoek geleid met vrijwilligers om sociale en agra-
t/m 1989 rische aspecten van het leven van oude dorpen in de bergen te bestuderen. Gebruikt voor mijn promotie en dissertatie aan de Rijksuniversiteit Leiden - nog niet afgerond.

1989 Chauffeur bij Scheldetax BV in Utrecht.
5 maanden

Opleiding interimmanager

2005 / heden Brandweerman

Opleiding

09/1989 – 09/1990 Rijksuniversiteit Leiden
Diploma drs. in archeologie en Ethnoarcheologie - Begin promotie (80% afgerond)
08/1984 – 06/1986 University of Texas at Austin
• Anthropological archaeology
• Diploma MA in anthropological archaeology
09/1979 – 09/1982 Birzeit University (Israel-Palestina
• 2 jaar sociology and enthropology
• 2 jaar archaeology
• Diploma BA in archaeology and ethno archaeology
Cursussen

• Competentiemanagement (Certificaat)
• VCA 1 & 2 (Diploma)
• Management Development & Skils
• Personeel Management
• Mansal Manager Training
• Financieel Bewustzijn
• Stress Management
• Praktijkopleider
• 5S
• IBM AS/400 en netwerken (Certificaat)
• Praktische Planning PCA (Certificaat)
• Introductie Logistiek PCA (Certificaat)
• Orange Belt Lean Six Sigma

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonlijke kenmerken

• Ik sta positief in een omgeving met veel competitie
• Ik maak duidelijke besluiten
• Ik ben van mening dat constante verandering noodzakelijk is
• Ik hou van nieuwe methodes ontwikkelen
• Ik deel kennis en inzicht graag met anderen
• Ik reageer positief op veranderingen
• Ik ga tot het uiterste


Carrière ontwikkeling, kerncompetentie & ambitie

• Kennis op HBO+/ WO niveau
• Kennis van toegepaste operation en line management technieken en methodieken
• Kennis van algemene bedrijfsprocessen en relatiebeheer
• Financieel bewust zijn
• Analytisch vermogen
• Sociaal vaardig
• Praktische en theoretische kennis van automatisering
• Klantgericht
• Het past binnen mijn ontwikkelingsplan op weg naar hoger management en beleid


Talenkennis interimmanager

Talen

spreken schrijven lezen
Nederlands Goed Goed Goed
Engels Goed Goed Goed
Overige: Arabisch


Overig

Hobby\'s • Gezin Judo Boogschieten Computers

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  200519 - Commercieel Directeur, Marketing Directeur, Algemeen Directe
Deze manager verwijderen  41715 - Interim manager Productie en Logistiek
Deze manager verwijderen  65884 - algemeen / logistiek / project / facilitair manager
Deze manager verwijderen  82599 - All round Manager
Deze manager verwijderen  86196 - Interim management
Deze manager verwijderen  198404 - CEO
Deze manager verwijderen  70004 - interim manager
Deze manager verwijderen  44680 - Manager
Deze manager verwijderen  50273 - Algemeen Directeur
Deze manager verwijderen  81770 - Interim manager
Deze manager verwijderen  78037 - Ingenieur in biochemie
Deze manager verwijderen  35961 - senior manager
Deze manager verwijderen  19459 - corporate real estate & facilities management
Deze manager verwijderen  88945 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  199480 - Verandermanager + kennis decentralisatie AWBZ, WMO
Deze manager verwijderen  64634 - Project/operations manager
Deze manager verwijderen  195943 - Directeur Achats / Supply Chain
Deze manager verwijderen  43904 - (interim) manager
Deze manager verwijderen  91615 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  38770 - interim manager
Deze manager verwijderen  89900 - Project Manager
Deze manager verwijderen  36292 - Leidinggevende middenkader gezondheidszorg
Deze manager verwijderen  92455 - Innovation Managmenent, Product & Packaging Development, Sus
Deze manager verwijderen  27677 - Supply Chain, Operations & General Management
Deze manager verwijderen  91290 - projectontwikkelaar bouw
Deze manager verwijderen  17858 - interim- en projectmanager
Deze manager verwijderen  10299 - Interim project - of programmamanager digitalisering
Deze manager verwijderen  90928 - consultnacy/management/trainer
Deze manager verwijderen  92355 - Supply Chain Manager
Deze manager verwijderen  199078 - Procesmanager
Deze manager verwijderen  92675 - manager zorg/leidinggevende/regiomanager
Deze manager verwijderen  18818 - Interim- en projectmanager
Deze manager verwijderen  31019 - Adjunct-directeur / Bedrijfsleider / Ondernemer
Deze manager verwijderen  27335 - manager operatie
Deze manager verwijderen  43706 - Interim (Facility) Management
Deze manager verwijderen  22012 - Interim- en projectmamanger
Deze manager verwijderen  59822 - Interim manager
Deze manager verwijderen  78948 - interim manager
Deze manager verwijderen  12654 - interim manager bij overheden
Deze manager verwijderen  92901 - leidinggevende en project manager
Deze manager verwijderen  199830 - Verandermanager
Deze manager verwijderen  31367 - Projectleider matrijzen kunststoffen ERP implementatie
Deze manager verwijderen  15201 - assistent controller
Deze manager verwijderen  91818 - interim management
Deze manager verwijderen  92386 - Operationeel Management
Deze manager verwijderen  92673 - directeur
Deze manager verwijderen  58771 - Business Operations Manager, Professional Services Manager,
Deze manager verwijderen  10509 - Interim manager
Deze manager verwijderen  65437 - Business Risk Consultant, Internal Auditor
Deze manager verwijderen  61059 - interim manager gemeente Tilburg
Deze manager verwijderen  39768 - Manager Vastgoed Ontwikkeling
Deze manager verwijderen  66052 - Interim manager
Deze manager verwijderen  34031 - Production Manager
Deze manager verwijderen  39080 - Interim manager logistiek en produktie
Deze manager verwijderen  21863 - testmanager en kwaliteitsmanager
Deze manager verwijderen  66060 - operations director / project manager
Deze manager verwijderen  51040 - Productiviteitspecialist in Lean Six Sigma
Deze manager verwijderen  41272 - interim manager
Deze manager verwijderen  74506 - Interim manager
Deze manager verwijderen  77512 - Change Manager or Line Manager
Deze manager verwijderen  48966 - General-, turn around- , crisismanager
Deze manager verwijderen  20400 - Procurement and Organization Specialist
Deze manager verwijderen  77556 - interim manager/projectleider
Deze manager verwijderen  92087 - Project manager
Deze manager verwijderen  38940 - Interim beleidsmedewerker sport, recreatie, evenementen en v
Deze manager verwijderen  79696 - Management & Technical Consultant
Deze manager verwijderen  76614 - Commercieel directeur
Deze manager verwijderen  77875 - Project Manager
Deze manager verwijderen  79228 - Contracts Director
Deze manager verwijderen  29425 - Plant manager/bedrijfsleider
Deze manager verwijderen  33140 - interim manager
Deze manager verwijderen  30422 - Manager Operations
Deze manager verwijderen  46380 - Recruiter / Operations Manager
Deze manager verwijderen  199781 - Management - Leidinggevend
Deze manager verwijderen  41271 - Project Director
Deze manager verwijderen  86390 - Operations Manager
Deze manager verwijderen  96262 - chef de projet
Deze manager verwijderen  198942 - CIO, ICT Director, Program Director
Deze manager verwijderen  196064 - expert comptable auditeur
Deze manager verwijderen  54736 - Consultant / project manager housing & facilities management
Deze manager verwijderen  88531 - Manager / Coach / Trainer
Deze manager verwijderen  31440 - veranderingsduizendpoot


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :