Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Consultant

Consultant

Werkervaring interimmanager

Werkervaring
Onderstaand een overzicht van de door Erik uitgevoerde functies:

Als interim professional van juli 2003 tot heden, onder andere projecten uitgevoerd bij:

Consulting te ‘s-Gravenhage (2009-2010).
Functie: Sabbatical / Beurs Analist. Taken en verantwoordelijkheden:
Literatuurstudie resulterend in een basisconcept rondom Het Nieuwe Werken;
Projectmanagement ervaring gecompleteerd door de certificaten Prince2 Foundation en Practitioner te halen;
De kost verdiend als beurs analist via Binck bank.

Rabobank te Utrecht (2008-2009).
Functie: Project Management Officer / Assistent Project Manager Implementatie. Taken en verantwoordelijkheden:
Verantwoordelijk voor de interne projectbesturing Implementatie Virtueel Samenwerken. In dit project wordt Sharepoint, als platform voor gegevensmanagement en management informatie uitgerold bij alle medewerkers van Rabobank Nederland; het implementatieteam helpt de medewerkers door dit veranderingsproces en ondersteunt de inrichting per afdeling;
Opstellen en bewaken van het PID, PvA en de business case inclusief kosten-batenanalyse;
Afstemming zoeken tussen eindgebruikers, technisch beheerders en eigenaren bij de realisatie van het Sharepoint-platform en de ontwikkeling van sjablonen;
Ontwikkelaars ondersteunen bij het vertalen van de high-level business analyses naar functionele requirements;
Organiseren en aansturen van workshops en werkgroepbijeenkomsten;
Bewaken van de samenhang met diverse andere projecten onder de Unplugged-kapstok;
Ontwikkelen van de hulpmiddelen om de organisatieverandering bij Rabobank Nederland te kunnen implementeren (opleidingstraject, workshops, blauwdrukken, sjablonen, kritische pad analyse, enz.) en voortgangbewaking van de activiteiten binnen het implementatie team;
Coachen van de teamleden.

TetraNed te Gouda (2007-2008).
Functie: Informatie Analist. Taken en verantwoordelijkheden:
Inventariseren van de business requirements voor het beheer van het C2000-netwerk en COPAFIJTH-implicaties analyseren;
Adviseren op het gebied van informatiebeleid voor de middellange en lange termijn;
Opstellen management rapportages, procesbeschrijvingen en standaardprocedures.

Functie: Proces Analist / ITIL Implementator. Taken en verantwoordelijkheden:
Projectleiding bij de inrichting van configuratie beheer conform ITIL;
Ontwikkelen CMDB annex kennisdatabase annex known error database in de tool HP Servicedesk (Project Management van het gehele traject van analyse tot implementatie en nazorg);
Verbeteringen doorvoeren in de beheerorganisatie door aanpassingen in change en problem management (ITIL);
Instrueren en ondersteunen van de gebruikers door middel van procedures, workshops en training on-the-job;
Vaststellen IST en SOLL situatie van de AO-processen (administratieve organisatie ) binnen het ITIL-beheer en bijbehorende procesmodellen vastleggen;
Beheerprocessen toetsen aan de ITIL-theorie en verbeteringen voorstellen en doorvoeren.

Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) te Amsterdam (2006).
Functie: Informatie Analist. Taken en verantwoordelijkheden:
Analyseren van de benodigde WW-informatie ten behoeve van het Digitaal Klanten Dossier;
Adviseren met betrekking tot de kwaliteit van de inputgegevens;
Voorbereidingen treffen voor het testen over de keten (CWI-UWV-gemeenten) heen;
Adviseren op het gebied van de service management processen rondom het IT-beheer.

Yamaha Motors te Amsterdam (2006).
Functie: Adviseur informatievoorziening. Taken en verantwoordelijkheden:
Analyseren van de informatiebehoefte van diverse afdelingen aangaande reserve-onderdelen;
Adviseren met betrekking tot hernieuwde indeling in productgroepen;
Adviseren met betrekking tot aanpassing management informatie systeem.

Shell te ’s-Gravenhage (2003-2005).
Functie: Consultant IT en Informatie Management. Taken en verantwoordelijkheden:
Informatieanalyse en advies met betrekking tot de vermindering van het aantal software-pakketten in gebruik binnen het Shell Learing Centre (o.a. CRM-pakket SOU, DMS Livelink, etc. ;
Laten ontwikkelen van webapplicaties (zoveel mogelijk gebruikmakend van bestaande databases);
Aansturen van een team van applicatieontwikkelaars;
Verbeteren van de HR-processen rond de drie-eenheid baan – medewerker – competenties;
IT-management van afdelingen op software –gebied;
Ondersteuning en advies bij consolidatie van bewezen olie- en gasreserves, alsmede aanpassing van de procedure aan regels van Sarbanes-Oxley Act.

Functies vervuld in vast dienstverband:
Cap Gemini te Utrecht (2001-2002).
Functie: Kwaliteit Manager. Taken en verantwoordelijkheden:
Lid van de internationale ‘Steering Committee’ (de vergadering die beslist over wijzigingen c.q. aanpassingen aan het tool) en voorzitter van de Nederlandse ‘Steering Committee’ (de vergadering die beslist over wijzigingen c.q. aanpassingen aan de binnen Nederland te gebruiken sjablonen);
Project Management van de implementatie van Engager (applicatie) binnen Nederland;
Ontwerpen, opzetten (en later onderhouden) van de Engager website;
Onderhouden van Nederlandse handleidingen en studiemateriaal;
Het tool geschikt maken voor toepassing volgens de Prince II: Project Management Methodiek.

RIAGG Rijnmond Zuid te Hellevoetsluis (2002)
Functie: Informatie en Proces Analist. Taken en verantwoordelijkheden:
Analyse van de aanwezige informatie en het in gebruik zijnde proces aangaande sjablonen en standaardbrieven binnen het CRM-systeem;
Aanpassen proces en applicatie voor beheer en onderhoud van de sjablonen;
Verhogen van de efficiëntie van CRM op de diverse locaties;
Begeleiden gebruikersorganisatie bij functionele acceptatie testen (FAT).

Cap Gemini Information System Management te Nieuwegein (2000-2002)
Functie: ITIL Service Delivery Manager. Taken en verantwoordelijkheden:
Verantwoordelijk voor de delivery van acht contracten voor klanten in diverse branches (dienstverlening ingericht op basis van ITIL en ASL);
Leidinggeven aan 20 projectmedewerkers;
Inrichten en verbeteren van de tweedelijns en derdelijns ondersteuning conform ITIL;
Opstellen van criteria en indicatoren om klanttevredenheid te meten (OTACE – On time, above customer expectation);
Schrijven van Service Level Rapportages en meten van klanttevredenheid;
Maken van planningen voor wijzigingsronden en aansturen van medewerkers die zich met Incident, Problem, Change en Configuration Management bezighouden;
Onderhouden van contacten met de gebruikersorganisaties bij de klanten;
Inrichten van het IKA-proces om kennis aangaande contracten te waarborgen (hetzij kennisoverdracht van klant en projectorganisatie naar beheerorganisatie, hetzij kennisoverdracht binnen de beheerorganisatie).

Functie: Transitie Manager. Taken en verantwoordelijkheden:
Opstellen Plannen van Aanpak Transitie, offertes en financiële planningen;
Voeren van contract onderhandelingen;
Opstellen contracten, Service Level Agreements en Service Quality Plans;
Inrichten van de beheerorganisatie met bijbehorende tools voor iedere nieuwe klant;
Zorgdragen voor kennisoverdracht van bouwteam naar beheerteam.

Cap Gemini te Utrecht (1999-2000)
Functie: Medewerker Portfoliomanagement Kwaliteit. Taken en verantwoordelijkheden:
Verantwoordelijk voor analyse van het Project Management en Service Management proces op sectorspecifieke activiteiten.
Functie: Programmeur Cobol en Plaatsvervangend Teamleider.

Opleiding interimmanager

 Webster University Leiden, Master of Business Administration (diploma 2003)
 Landbouw Universiteit Wageningen - Tropisch Landgebruik (diploma 1998)
o Stage en afstudeeronderzoek in Burkina Faso (12 maanden)
o Afstudeeronderzoek in Costa Rica (6 maanden)
 Stedelijk Gymnasium Johan van Oldenbarnevelt - VWO (diploma 1992)
 Diverse opleidingen bij Cap Gemini, o.a.: Introductie Systeemontwikkeling, Functiepuntanalyse, Administratieve Organisatie.
 Capability Maturity Model, Verandermanagement en Nieuwe Manier van Werken, ASL en BiSL

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Onderstaand een overzicht van de belangrijkste competenties van Erik:

Categorie competentie Competentie niveau
Persoonlijk gedrag Aanpassingsvermogen Goed ontwikkeld
Flexibel gedrag Goed ontwikkeld
Management & Leidinggeven Plannen en Organiseren Ontwikkeld
Voortgangsbewaking Goed ontwikkeld
Analyse & besluitvorming Probleemanalyse Uitstekend ontwikkeld
Besluitvaardigheid Ontwikkeld
Visie Goed ontwikkeld
Leervermogen Uitstekend ontwikkeld
Communicatie Schriftelijke communicatie Uitstekend ontwikkeld
Samenwerken Goed ontwikkeld
Motivatie Integriteit Goed ontwikkeld
Kwaliteitsgerichtheid Uitstekend ontwikkeld


Talenkennis interimmanager

Nederlands Moedertaal
Engels Vloeiend
Frans Goed
Duits Redelijk
Spaans Redelijk


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  195697 - Project Manager, Site Manager, COO
Deze manager verwijderen  194737 - Directeur Industriel
Deze manager verwijderen  52819 - interim- en projectmanager
Deze manager verwijderen  65830 - interim manager / consultant
Deze manager verwijderen  41783 - Hoofd, manager. directeur
Deze manager verwijderen  190671 - Einkaufsleiter
Deze manager verwijderen  66458 - Interim (verander/overbruggings) manager
Deze manager verwijderen  23173 - Algemeen bedrijfsmanagement, financieel management, HR manag
Deze manager verwijderen  87505 - Interim manager
Deze manager verwijderen  65388 - interim-manager binnen de not-for profit
Deze manager verwijderen  15653 - Lean manufacturing Manager
Deze manager verwijderen  10537 - manager/projectleider
Deze manager verwijderen  44008 - Projectmanager, Consultant en Coach
Deze manager verwijderen  199259 - Mede eigenaar PEAK-IT Managed Services
Deze manager verwijderen  52157 - -Manager: Project-, Operationeel-, Technisch-, Facilitair, C
Deze manager verwijderen  76590 - Management/projectmanagement
Deze manager verwijderen  50421 - Supply Chain Logistics Manager
Deze manager verwijderen  92941 - Interim manager
Deze manager verwijderen  66249 - Communicatieadviseur
Deze manager verwijderen  12901 - Bedrijfsleider
Deze manager verwijderen  56159 - Change Manager
Deze manager verwijderen  53130 - Suply chain management, procurement, operations
Deze manager verwijderen  49517 - manager / projectleider / mediator
Deze manager verwijderen  91386 - operations director
Deze manager verwijderen  18156 - Warehouse/sales/distribution
Deze manager verwijderen  26426 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  72081 - Interim-/projectmanager
Deze manager verwijderen  196956 - Senior Director of Engineering
Deze manager verwijderen  56258 - leidinggevende functie/consultant
Deze manager verwijderen  91544 - directeur of afdelingshoofd
Deze manager verwijderen  73409 - Interim (Project) Manager Large IT Projects
Deze manager verwijderen  90806 - Management
Deze manager verwijderen  34436 - Brandweer, management, techniek
Deze manager verwijderen  199871 - Programmamanager
Deze manager verwijderen  193284 - Senior Vertriebs- und Marketing Berater, Manager
Deze manager verwijderen  55644 - Interim Management & Coaching
Deze manager verwijderen  86542 - Interim-Project Manager
Deze manager verwijderen  17054 - Projectmanager/Projectleider
Deze manager verwijderen  76233 - Directeur IT / CIO / programmamanager
Deze manager verwijderen  44525 - projectmanager
Deze manager verwijderen  22357 - financieel directeur
Deze manager verwijderen  61385 - Interim manager
Deze manager verwijderen  79620 - directeur / manager
Deze manager verwijderen  90429 - Duurzaamheid, Internat. Business Development, Business Consu
Deze manager verwijderen  91980 - projectmanager / programmamanager
Deze manager verwijderen  25319 - Programmamanager / Interim manager
Deze manager verwijderen  28265 - Registeraccountant
Deze manager verwijderen  80373 - Callcenter manager
Deze manager verwijderen  64026 - Sr ICT (Project) Director/Manager
Deze manager verwijderen  45259 - Manager
Deze manager verwijderen  78024 - directie


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :