Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager ICT

Manager ICT

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:

Oktober 2009 – Heden; Manager ICT bij IAK Verzekeringen B.V., Eindhoven

In deze functie zijn volgende taken verricht op ICT-gebied:
- Leiding geven aan de afdeling ICT, bestaande uit afdeling operationeel beheer, afdeling applicatiebeheer en 3 ICT consultants. Totaal 20 FTE’s. De afdelingen operationele beheer en applicatiebeheer worden beide aangestuurd door een afdelingsmanager.

Mei 2006 – September 2009; General Manager ICT bij SMIT Nederland B.V., Rotterdam

In deze functie zijn volgende taken verricht op ICT-gebied:
- Leiding geven aan de afdeling ICT, bestaande uit systeem/ netwerk engineers, helpdesk medewerkers, projectmanager, applicatiebeheerders. Totaal 12 FTE’s. Tevens aansturing externe “Orfini” projectmanager, consultants, etc. Functionele aansturing ICT-afdeling Kaapstad (2 FTE) en Singapore (2FTE) .
- Strategisch IT plan samenstellen en ten uitvoer brengen. Planning i.s.m. met business managers vaststellen.
- Inrichten projectmanagement. Optreden als stuurgroeplid e/o projectmanager.
- Leveranciers- en contractenmanagement.
- Security beleid vaststellen, begeleiden in- en externe audits.
- Jaarlijkse budgettering en doorbelasting vaststellen.

Projectmanager voor volgende projecten:
- “Orfini”. Vervangen van Oracle Financials door IFS (ERP-software)
- “N2W’. Standaardisatie ICT Infrastructuur..
- “VESCOM”. Het voorzien van 16 havenslepers van datacommunicatie.
- “LMS”. Vervangen van de zwaar verouderde magazijnapplicatie.

Mei 2001 – April 2006; Diverse management functies bij IFN Finance B.V., Rotterdam

Januari 2006 – Mei 2006; Hoofd Organisational Development & Program Management.
In deze functie worden volgende taken verricht:
- Programma management, projectmanagement
- Proces management
- Security management

Projectmanager voor volgende projecten:
- “Reorganisatie IFN Finance B.V.” Van het maken van aanpassingen in systemen tot de daadwerkelijk fysieke verhuizing en inrichting van het pand.
- “Structured Finance” Verantwoordelijk voor de ICT en facilitaire activiteiten in dit project om een nieuw product in de markt te zetten.

September 2004 – December 2005; Manager Credit Desk & Business Support
In het kader van Management Development en mede op eigen verzoek ingestapt in een functie in de business om mezelf breder te ontwikkelen.
In deze functie worden volgende taken verricht:
- Directe leiding geven aan 4 krediet specialisten. Deze stellen voor (mogelijke) nieuwe klanten de kredietvoorstellen samen op basis van gegevens aangeleverd door New Business Managers. Daarnaast maken zij revisievoorstellen op basis van gegevens aangeleverd door relatiemanagers.
- Indirect (via een teamcoördinator) leiding geven aan de afdeling business Support bestaande uit 3 administratieve ondersteuners en 5 commercieel ondersteuners
- Zitting nemen in de Krediet Commissie voor het beoordelen van de kredietvoorstellen.
- Zitting nemen in het Wijzigingsbeheerorgaan, alwaar gebruikerswensen (wijzigingen) voor applicaties worden beoordeeld en voorzien van een prioriteit.
- Starten, leiden en begeleiden van een optimalisatieproces (in projectvorm) voor de afdeling. Initiëren, begeleiden en afronden van korte en lange termijn efficiency verbeteringsacties..
- Gesprekken initiëren en leiden tussen medewerkers van Credit Desk en New Business e/o relatiemanagers.
- Voeren van functioneringsgesprekken, samenstellen van Persoonlijke Performance Contracten, leiden van werkoverleg.
- Zijdelings ondersteuning geven aan het nieuwe hoofd ICT

Projectmanager voor volgende projecten:
- “Business Continuity Management”. Van Business Impact Analyse tot uiteindelijke uitwijktest.
- “Kantooruitkeringen”. Het automatiseren van het toewijzen van provisies aan ABN-AMRO kantoren.
- “Contractsbeëindiging “ Na het beëindigen van het contract met een klant het correct afwikkelen in systemen en procedures.

Mei 2001 – Augustus; 2004 Manager ICT en Facilities
In deze functie zijn volgende taken verricht op ICT-gebied:
- Leiding geven aan de afdeling ICT. De afdeling bestaat uit 3 secties; Helpdesk & Operations (6 medewerkers), Development & Support (7 medewerkers) en het Projectbureau (1 medewerker), waarbij Helpdesk & Operations wordt aangestuurd door een teamcoördinator. Het opleidingsniveau van de medewerkers varieert van MBO+ tot academische scholing
- Ontwikkelen en uitdragen van een visie op de eigen ICT-afdeling in relatie tot de strategie van IFN Finance
- Opzetten, begeleiden en bewaken van de voortgang van ICT-ontwikkelprojecten binnen de eigen afdeling en bijbehorende resourceplanning
- Ontwikkelen en begeleiden van de ICT-beheerprocessen met behulp van Topdesk
- Opzetten van een projectbureau, implementatie van projectmanagementmethodiek Prince2 binnen de gehele organisatie.
- Leveranciersmanagement
- Fungeren als intern relatiemanager om de samenwerking tussen ICT- en gebruikersorganisatie te bevorderen en te verbeteren
- Schrijven van beleidsmatige notities betreffende ICT of bedrijfsgerelateerde zaken
- Opstellen en bewaken van het budget van de ICT/ Facilities afdeling. Intensief samenwerken met de interne controller om tevens het bedrijfsbrede budget samen te stellen. Controleren en accorderen van facturenstroom
- Leiden van werkoverleg aan de medewerkers van de afdeling en het voeren van beoordelings- en functioneringsgesprekken. Het houden van tweewekelijkse bilateralen met de medewerkers
- Aansturen en begeleiden van externe inhuurkrachten
- Voeren van sollicitatiegesprekken, begeleiden van stagiaires

In deze functie zijn volgende taken verricht op Facilities-gebied:
- Leiding geven aan de afdeling Facilities. De afdeling bestaat uit 6 medewerkers en wordt aangestuurd door een teamcoördinator
- Intern en extern leveranciers- en contractbeheer (beveiliging, huishoudelijke dienst)
- Aansturen teamcoördinator Facilites en senior AO-medewerker (Administratieve Organisatie)
- Autorisatiemanagement voor de diverse bedrijfsapplicaties
- Archiefbeheer
- Schrijven van notities voor het MT betreffende investeringen

Projectmanager voor volgende projecten:
- “Windows”. Vervangen van de Novell/ MS-Mail/W98 kantoorautomatisering door nieuwe hard- en software.
- “Lion”. Vervangen van het verouderde core systeem BFS (Basis Factoring Systeem) door een op Windows gebaseerd platform.
- “Unix/ Oracle upgrade”. Vervangen van de versnipperde en verouderde HP-Unix/ Oracle omgeving.
- “Telefooncentrale”. Vervangen van de telefooncentrale.
- “MKB-factoring”. Verantwoordelijk voor wat betreft het IT-gedeelte voor het in de markt zetten van een nieuw product.

Nevenfuncties bij IFN Finance
- Voorzitter van de L.U.G.
- Lid van het Legal- en EDP-committee van de International Factoring Group.
- Lid van het internationale IFN-group ICT comité.

Juni 2000 - Mei 2001; Infrastructuur Manager bij Trios, IT Management & Consultancy, Waddinxveen

Via Trios gedetacheerd bij volgende klanten met volgende opdrachten;

Februari 2001- Mei 2001 bij Welzorg N.V. te Amsterdam; interim management van de afdeling Applicatiebeheer en - ontwikkeling

December 2000 - Januari 2001 bij Trios te Waddinxveen; managen en voorbereiden van de beurs ICT@Work, waar Trios als hoofdsponsor optrad

Juni 2000 - November 2000 bij ING. Vastgoed te Den Haag; implementatie Intranet en Internet met behulp van Tridion Dialog Server

April 1997 - Juni 2000; Sectiemanager Infrastructuur Netwerken bij DIV (IT-outsourcer in de gezondheidszorg), Tilburg

Maart 1994 - Maart 1997; European Support desk technician/ PC-technician /Network administrator bij Nike, Laakdal, België

November 1991 - Februari 1994; Servicedesk medewerker bij Ericsson Telecommunicatie B.V., Rijen

Februari 1990 - Oktober 1991; Computer operator en PC-begeleider bij Kwantum Nederland B.V., Tilburg


Opleiding interimmanager

Opleidingen afgesloten met een diploma:

- Bedrijfskundig Informatica Ing. (1998-2000), Hogeschool Enschede
- Volledig AMBI diploma (HX-Lijn) (1992-1996), CCO en zelfstudie
- P.D.I-1 en P.D.I.-2 (1989-1991), CCO en zelfstudie
- Lerarenopleiding Duits/ Aardrijkskunde(1985-1988), Mollerinstituut (alleen propedeuse)
- HAVO (1979-1984), Onze Lieve Vrouwe Lyceum

Cursussen afgesloten met een certificaat:

Management cursussen:
- SMIT Leadership Development course, Erasmus Universiteit (2007)
- ISES International, Projectmanagement voor project- en teamleiders (2000)
- Krauthammer, Verandering, een stap vooruit (1998-1999)
- Van den Broek, Leiding geven voor het middenkader (1997)


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

Overig

- Resultaatgericht
- Taak- én mensgericht leidinggevende
- Gedreven, enthousiast
- Pikt snel zaken op
- Doorzetter
- Positieve kijk op het leven
- Sociaal en communicatief vaardig, netwerker


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  25872 - Projectmanager/Interim Manager ITC (Senior)
Deze manager verwijderen  74085 - Interim manager
Deze manager verwijderen  65618 - Projectcoördinator
Deze manager verwijderen  88068 - ICT en/of Facilitair Manager
Deze manager verwijderen  52963 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  53501 - manager, bestuursvoorzitter, directeur
Deze manager verwijderen  92431 - Project manager wonen zorg welzijn
Deze manager verwijderen  75071 - Interim project management
Deze manager verwijderen  66093 - communicatie manager
Deze manager verwijderen  73608 - directeur, coach, bedrijfsadviseur
Deze manager verwijderen  48227 - Change-, project-, process-, interim management
Deze manager verwijderen  46429 - Directeur of manager
Deze manager verwijderen  92766 - Interim Verander-Manager
Deze manager verwijderen  60352 - Business Operation Director
Deze manager verwijderen  37767 - Ondernemer
Deze manager verwijderen  72005 - Interim Manager Back Office
Deze manager verwijderen  91873 - Kwaliteitsauditor
Deze manager verwijderen  47271 - Program/Project/Strategic Manager
Deze manager verwijderen  47507 - Interim-manager projectmanager
Deze manager verwijderen  80541 - Manager Transformation
Deze manager verwijderen  11496 - Interim manager ICT
Deze manager verwijderen  11446 - Interim Project- Manager
Deze manager verwijderen  90686 - Supply Chain / Logistiek / Project / Operations Manager
Deze manager verwijderen  30193 - Interimmnager Overheid (Sociale Zaken)
Deze manager verwijderen  199783 - Business Director
Deze manager verwijderen  199346 - Director/ Manager Customer Care
Deze manager verwijderen  200109 - Operations /. Plant manager
Deze manager verwijderen  11031 - Inkoopadviseur/manager
Deze manager verwijderen  20179 - Director, Plant Manager, Project Manager, Department Manager
Deze manager verwijderen  69846 - IT IS Telecommunications Senior Manager
Deze manager verwijderen  16266 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  80092 - Algemeen directeur a.i.
Deze manager verwijderen  11426 - Technical Consultant
Deze manager verwijderen  30799 - Communicatieadviseur
Deze manager verwijderen  33520 - Program manager
Deze manager verwijderen  77435 - Directeur of Manager ICT
Deze manager verwijderen  38463 - eindverantwoordelijk of sector/afdelingshoofd
Deze manager verwijderen  30526 - Operationeel Manager, Plantmanager, Proces-, project-, progr
Deze manager verwijderen  25061 - Controller
Deze manager verwijderen  49258 - Interim/project manager, manager, docent
Deze manager verwijderen  82935 - Facilitair manager
Deze manager verwijderen  200040 - Interim Manager / Project Manager
Deze manager verwijderen  62240 - IT Manager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :