Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

adjunct directeur operations ai.

adjunct directeur operations ai.

Werkervaring interimmanager

Opdrachten:
1. ICT-/Programma Manager (35 fte)
Resultaten:
- Informatieplan incl. projectenkalender opgesteld
- Opstellen en begeleiden selectietraject keuze implementatiepartner, incl. kwaliteitsattributen en –normen gebaseerd op ISO-9126
- Als gedelegeerd opdrachtgever verantwoordelijk voor programma vervanging backoffice systeem voor nieuwe front- en backoffice toepassingen, incl. DWH-omgeving (35 fte, waarvan 25 fte extern). Programma kende 3 fasen van in totaal € 12,5 miljoen.
- Bestaand correspondentiesysteem Lotus Notes vervangen door AIA/ITP (€ 700K)
- Plannen en begeleiden overgang I-series/IBM/RPG-omgeving naar een P-series/Oracle omgeving (HW: € 500K, SW: € 2.000K)
- Enkele meer going-concern zaken: uitbreiding telefooncentrale, overgang naar nieuw archiefsysteem (EMC) incl. bijbehorende hardware, inhouse datacenter uitgebreid, start gemaakt met server virtualisatie ea.
- Continuïteitsplan op orde gebracht (zowel ict als organisatorisch)
- ICT afdeling geherstructureerd
- Projectmatig werken ingevoerd
- Leveranciersmanagement van 25 leveranciers voor hard- en software

2. adjunct directeur operations ai.
Leiding geven aan operations (± 130 fte, hypotheken) via een 8-tal teammanagers, waarbij operations procesmatig is georganiseerd (acceptatie, akten&uitbetalingen, leningen&polissen, debiteuren en als ondersteunende processen: documentmanagement (scanning) en service center (call center)).
Resultaten:
- implementatie operationeel besturingsmodel;
- begeleiden implementatie en voorbereiding reorganisatie operations door invoering van een contactcenter;
- implementatie interne flexpool binnen operations
- coachen en begeleiden teammanagers in meer resultaat- en klantgericht werken

3. manager operations ai.
Leiding geven aan de backoffice (± 80 fte), acceptatie en schade, medisch en niet-medisch, middels 6 teamleiders; het terugdringen van de achterstanden, het herstructureren van de backoffice, het uitvoeren van BPR alsmede het opstellen van een investering- en implementatieplan
Resultaten:
- problematiek rondom de achterstanden in kaart gebracht; maatregelen genomen om de achterstanden onder controle te krijgen en te behouden;
- nieuwe bedrijfsprocessen ontworpen, met als vertrekpunt een volledig digitale werkomgeving (paperless), waarbij gebruik is gemaakt van oa. de mogelijkheden van ICT, de mogelijkheden van ketenintegratie (met de tussenpersoon), de optimalisering van het outputproces (eventueel op basis van outsourcing) en een digitaal archief;
- een investering- en implementatieplan hiervoor opgesteld;
- op basis van de nieuwe bedrijfsprocessen heb ik een nieuwe organisatiestructuur ontworpen en geïmplementeerd;
- tegelijk met de start van een vernieuwde commerciële afdeling en bijbehorend nieuw commercieel beleid gewerkt aan de bewustwording van de commerciële aspecten van de schadeafwikkeling binnen de backoffice.

4. Hoofd Backoffice ai.
Leiding geven aan de backoffice (± 150 fte), acceptatie en schade, middels 13 teamleiders, waarbij de vraag was of dit door één leidinggevende mogelijk is; het ‘in-control’ geraken met betrekking tot de SUO-WTZ-gerelateerde werkzaamheden; het realiseren van formatiereductie in lopend veranderingsproces met de start van een contactcenter; het realiseren van interne controle door en voor de back office; het terugdringen van de achterstanden
Resultaten:
- resultaatgerichte aansturing van teamleiders, oa door toepassing van SMART-principe bij het maken van afspraken (cultuuromslag);
- \'in-control’ geraakt met betrekking tot de SUO-WTZ-problematiek;
- de interne controle ingevoerd nadat de AO (incl. werkinstructies) op orde was en iedereen hierover vanaf zijn werkplek kon beschikken (start kwaliteitsverbetering);
- problematiek rondom de achterstanden in kaart gebracht;
- achterstanden weggewerkt middels een verbetering van de performance van de medewerkers door de invoering en naleving van normen in het ‘productie’-proces (cultuuromslag);
- In combinatie met de start van het nieuwe contactcenter is tevens een formatiereductie doorgevoerd

5. Manager logistics ai.
Reorganisatie van een vijftal afdelingen (in totaal ± 50 fte) die op het hoofdkantoor invulling gaven aan de vreemde valuta-dienstverlening tot een nieuwe afdeling logistics, waarbij met name het kostenniveau omlaag moest en de efficiency verder omhoog. Een ander deel van de opdracht was om het aantal bankinstellingen waarmee in het buitenland zaken werd gedaan drastisch terug te brengen. Verder diende alle chartale- en waardestromen van het Fortis-concern bij logistics ondergebracht te worden. Opdrachtgever voor dit onderdeel van de opdracht was een lid van de RvB van Fortis Bank Nederland
Resultaten:
- BPR doorgevoerd inzake afhandeling coupons/aandelen, betrokkenen: banken (Luxemburg, Duitsland en Nederland), kantoren GWK en hoofdkantoor; tevens info.systeem ontworpen en laten realiseren om proces te ondersteunen;
- onderhandelingen met banken (in binnen- en buitenland) zelf gevoerd; van 80% van de banken afscheid genomen en bestaande business ondergebracht bij resterende 20%;
- overige processen geherstructureerd en geoptimaliseerd; deels met behulp van nieuwe/aangepaste info.systemen, deels door andere werkwijzen· een nieuwe afdeling Logistics ontworpen en vormgegeven (in totaal ± 25 fte), concreet mensen benoemd en van mensen afscheid genomen (in lijn met het geldende sociale plan);
- totaal gerealiseerde besparing per jaar: NLG 2,5 miljoen;
- voor het onderbrengen van de chartale- en waardestromen van Fortis bij logistics (GWK) heb ik een projectplan geschreven en uitgevoerd. Essentieel onderdeel van het project was de koppeling tussen verschillende bedrijfssystemen

Opleiding interimmanager

Doctoraal bedrijfskunde Erasmus universiteit (diploma)
Hoofdopleiding bedrijfskunde, IBO
HTS Informatica (HIO)
Atheneum B

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgericht

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  36234 - ICT project, programma of interim manager
Deze manager verwijderen  21474 - controller
Deze manager verwijderen  32930 - int. general manager
Deze manager verwijderen  80706 - Adviseur / verbetermanager / change manager
Deze manager verwijderen  44149 - Office Manager, Directiesecretaresse, Management Assistente
Deze manager verwijderen  90259 - Interim QA Manager
Deze manager verwijderen  71719 - Projectmanager / Projectleider / Consultant
Deze manager verwijderen  71327 - Projectmanager Vastgoed en Gebiedsontwikkeling
Deze manager verwijderen  44861 - Logistiek of facilitair management
Deze manager verwijderen  75945 - commissaris, senior consultant
Deze manager verwijderen  197125 - Event and Project Management
Deze manager verwijderen  29823 - Petroleum engineer
Deze manager verwijderen  70345 - manager
Deze manager verwijderen  79512 - Afdelingsmanager, projectmanager
Deze manager verwijderen  92794 - veiligheid milieukundige
Deze manager verwijderen  88754 - sectorhoofd of projectmanager
Deze manager verwijderen  90543 - Operations Manager bedrijfsleven en publieke sector
Deze manager verwijderen  33895 - Management Ondersteuner
Deze manager verwijderen  76770 - manager en bedrijfskundig adviseur
Deze manager verwijderen  39926 - manager
Deze manager verwijderen  53464 - Project-/Programma manager/Projectdirecteur
Deze manager verwijderen  47733 - Interim-manager museum / culturele instelling
Deze manager verwijderen  50335 - Interim, Projekt und Process Management
Deze manager verwijderen  191462 - Senior Tax Manager International Assignments
Deze manager verwijderen  31475 - Directie en Management Bedrijfsvoering
Deze manager verwijderen  29288 - Logistics & Purchasing Manager
Deze manager verwijderen  198791 - Project Manager
Deze manager verwijderen  12293 - Project- en Interimmanager
Deze manager verwijderen  76684 - QA/QC manager/ Plant Manager
Deze manager verwijderen  16858 - directeur/manager
Deze manager verwijderen  65628 - Directeur
Deze manager verwijderen  66051 - Change Manager
Deze manager verwijderen  52398 - Officemanager/(Directie)secretaresse
Deze manager verwijderen  46410 - Verandermanager (specialisatie inkoop en logistiek)
Deze manager verwijderen  19373 - Interim manager
Deze manager verwijderen  59340 - interim manager, huisvestingsadviseur
Deze manager verwijderen  25232 - interim manager/projectleider
Deze manager verwijderen  85841 - Interim Informatiemanager, interim manager
Deze manager verwijderen  48948 - Teamleider/Hoofd
Deze manager verwijderen  45052 - Director Operations
Deze manager verwijderen  90478 - financial controller / boekhouder / projectmanager
Deze manager verwijderen  55645 - Operations Manager
Deze manager verwijderen  33392 - Purchasing Manager
Deze manager verwijderen  13411 - Directeur a.i.
Deze manager verwijderen  91772 - Bedrijfskundige Interim en projectmanager Wonen, Zorg en Wel
Deze manager verwijderen  80063 - Consultant
Deze manager verwijderen  200159 - Manager a.i
Deze manager verwijderen  24737 - Interim manager, Projectmanager
Deze manager verwijderen  90294 - Projectmanagement
Deze manager verwijderen  87509 - Project Management Officer / Projectmanager / Portfolio Mana


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :