Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

ICT project, programma of interim manager

ICT project, programma of interim  manager

Werkervaring interimmanager

Beschrijving huidige functie en behaalde resultaten

Febr 2008 – heden: Projectmanager Essent Lighting
Essent Lighting is eigenaar en beheerder van 600.000 lichtmasten in Nederland. Op deze masten wordt onderhoud, service en beheer uitgevoerd.

Als projectmanager ben ik verantwoordelijk voor:
• Het herbezien van een lopende GIS project bestandsoptimalisatie
• Het opleveren van een advies over de aanpak van het automatiseren van de werkprocessen binnen en buiten Essent Lighting.
• Het ontwerpen van een nieuw proces met bijbehorende electronische hulpmiddelen en het implementeren van dit proces in noord en zuid Nederland.
• Een adviesrapport over het centraliseren van een gedecentraliseerde afdeling. Advies aanvaard en wordt uitgevoerd.

Behaald resultaat is dat Lighting met de aanpak van deze projecten kiest voor een structurele- in plaats van een ad hoc aanpak. De opgeleverde adviezen zijn aangenomen en er wordt vervolg aan gegeven.

Overige relevante werkervaring

2006 – juli 2008: Sr. Programma manager KPN
Eindverantwoordelijk voor een outsourcings contract tussen KPN en een grootzakelijke klant. Het contract met een waarde van 5 mln per jaar bevatte het internationale data netwerk, ICT diensten (o.a. housing, hosting, email) en vaste telefonie diensten. Als programma manager verantwoordelijk voor een team van 20 fte, wat bestond uit Sales managers, business consultants, technisch consultants, service manager en een ITIL gestuurd operationeel team met bijbehorende tweedelijns medewerkers.

Door het verbeteren van de werkprocessen en het aanbrengen van structuur binnen de nieuw opgezette afdeling hebben zowel de medewerkers van de afdeling als ook de omgeving vertrouwen gekregen in de afdeling met als gevolg een betere performance en een tevreden ontzorgde klant.

De belangrijkste resultaten zijn:
• Conform Prince2 uitgevoerd project om alle openstaande punten vanuit het contract af te ronden.
• Een zeer ontevreden klant binnen een jaar tevreden gekregen door het nakomen van afspraken en het gezamenlijk stellen van prioriteiten.
• Een goed draaiend operationeel klantenteam. Ervoor gezorgd dat het topmanagement bij KPN akkoord heeft gegeven op het inrichten van een specifiek klantteam voor deze klant.
• Achterstallige betalingen van klant teruggedrongen van 2 mln euro tot 2 ton euro.
• Omzetstijging van 10% bij kleiner wordende klant.
• Nieuwe architectuur ontworpen en geïmplementeerd voor het wereldwijde netwerk.

2005 – 2006: Manager afdeling projectmanagement bij KPN
Als peoplemanager verantwoordelijk voor de HRM cyclus (plannings-, voortgangs- en beoordelings-gesprekken). Op laten stellen van Persoonlijke Ontwikkel Plannen (POP’s). Resultaat verantwoordelijk voor alle telefonie- en dataprojecten die door het bedrijfsonderdeel in Zuid-Oost Nederland werden uitgevoerd. Team (15 fte) projectmanagers en een binnendienst.

De belangrijkste behaalde resultaten zijn:
• Optimale inzet medewerkers in relatie kennis en kunde. Waardoor hoge efficiëntie werd bereikt.
• Opleiden en motiveren van projectmanagers telefonie om ook data projecten uit te kunnen voeren.
• Optimaliseren van de samenwerking tussen de projectmanagers en de verschillende operationele afdelingen (monteurs, binnendienst, sales)
• Met zelfde aantal medewerkers meer projecten uitvoeren door betere inzet van projectmanagers.

2003 – 2005: Manager Customer Service Unit bij KPN
Verantwoordelijk (HRM en resultaat) voor (in)direct 80 medewerkers, verdeeld over twee front offices, een billing afdeling en een afdeling tactisch beheer. De afdelingen zijn samen verantwoordelijk voor het nakomen van afgesloten klant SLA’s voor beheerde dienstverlening. Afdelingen werkten op basis van ITIL.

De belangrijkste behaalde resultaten zijn:
• Het voldoen aan de vastgestelde kpi’s op het gebied van o.a. operationele performance, HRM, ziekteverzuim, budget.
• Betere samenwerking tussen de sales organisatie en de Customer Service Unit.
• Een kostentool om zeer eenvoudig de benodigde fte’s voor een klant op te kunnen leveren.
• Inrichten van security management en het opstarten van capacity management.

2002 – 2003: Manager Servicemanagement bij KPN
Verantwoordelijk (HRM en resultaat) voor 25 Service Managers die op tactisch niveau verantwoordelijk zijn voor het nakomen van afspraken over het niveau van dienstverlening conform afspraken met de klant.

De belangrijkste behaalde resultaten zijn:
• Ombuigen van negatieve sfeer op de afdeling, in een positief werkend team met goede resultaten.
• Het afbouwen van operationele werkzaamheden en het uitbouwen van tactische werkzaamheden.
• Standaardisatie van service level rapportages.

2001 – 2002: Projectmanager bij KPN
(Deel)verantwoordelijk voor de inrichting van de operationele afdelingen (150 medewerkers) binnen een nieuwe Business Unit.

Belangrijkste behaalde resultaten zijn:
• Opleveren van adviesaanvragen en toelichtingen geschreven voor OR.
• (Mede) bepalen besturingsmodel, organisatiestructuur, bezettingsniveau, functieniveau.
• Opstellen van functiebeschrijvingen, functie overgangsmatrix, matchen van personeel.

Van medio 2000 tot medio 2001 een sabatical year voor het maken van een wereldreis.

1999 – 2000: Fieldmanager bij softwarehuis KPN
HRM verantwoordelijk voor 65 applicatiebeheerders en technisch specialisten. Met name gericht op loopbaanbegeleiding, coaching en werving en selectie van medewerkers.

1996 – 1999: Manager Front office bij R&D KPN
Verantwoordelijk (HRM en resultaat) voor 23 front office medewerkers. Afdeling was verantwoordelijk voor het totale werkplekbeheer (hardware, software en netwerk). Belangrijkste taken waren aansturen medewerkers, het op de kaart zetten van de afdeling, het verbeteren van de interne communicatie en de communicatie richting de eindgebruikers en het inrichten van de ITIIL processen. Resultaat was een tevreden eindgebruiker en groei van de afdeling naar een professionele organisatie.

1995 – 1996: Docente kantoorautomatisering bij Randstad Opleidings centrum
Verantwoordelijk voor het geven van cursussen aan medewerkers uit het bedrijfsleven, zowel bij Randstad intern als op locatie bij verschillende bedrijven

1994 – 1995: Afstuderen bij Dienstencentrale
Verantwoordelijk voor het zelfstandig opzetten van een ISO 9002 systeem en het opleiden van een kwaliteitsmedewerker. De afstudeerperiode is afgesloten met een ISO certificaat.


Opleiding interimmanager

Opleidingen

1995 HEAO Bedrijfskundige Informatica Diploma behaald
1989 HAVO Diploma behaald

Relevante cursussen

Masterclass leiderschap en organisatieverandering
ITIL Foundation, certificaat behaald
Prince 2 foundation en practitioner, certificaat behaald
Effectief leidinggeven
People management opleidingen (Persoonlijk Ontwikkel Plan, Functioneringsgesprekken,
Beoordelingsgesprekken, Slecht nieuws gesprekken)
Financieel management
Projectmatig creëren, projectmanagement opleiding
Sarbanes Oxley (SOX)

Overige relevante kennis

Geografisch Informatiesysteem (GIS)
Benchmark (Gartner)
Efficiëntie scan (McKinsey)
CIB (Code voor Informatiebeveiliging)
ISO 9002


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kerncompetenties

Resultaatgerichtheid
Gericht op samenwerken
Leiderschap


Talenkennis interimmanager

Taalbeheersing
Nederlands en Engels goed, Spaans matig


Overig

Ambitie

Mijn ambitie is primair om als people manager vastgelopen ICT programma’s of afdelingen in een complexe omgeving weer op de rit te krijgen. Dat bereik ik meestal met overtuigingskracht en een menselijke aanpak, waarbij communicatie het belangrijkste speerpunt is.


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  61381 - Directeur
Deze manager verwijderen  200250 - Manager/Coach and Trainer
Deze manager verwijderen  64518 - Project manager
Deze manager verwijderen  75067 - manager ai, projectmanager
Deze manager verwijderen  55109 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  196022 - Managing Director
Deze manager verwijderen  12467 - Insurance Manager a.i.
Deze manager verwijderen  195226 - dirigeant de PME de biens et/ou services de consommation cou
Deze manager verwijderen  194837 - Project manager, Process manager
Deze manager verwijderen  11078 - Manager
Deze manager verwijderen  190997 - Responsable Communication
Deze manager verwijderen  39697 - interim manager, project manager
Deze manager verwijderen  84786 - projectleider/informatieanalist/software- en metrics consult
Deze manager verwijderen  46819 - CEO / directeur / director/ VP
Deze manager verwijderen  16829 - productie manager/directeur
Deze manager verwijderen  26876 - Credit Manager
Deze manager verwijderen  40696 - Inkoop Management / Consultant
Deze manager verwijderen  194550 - Purchasing Manager/ Chief Operation Officer
Deze manager verwijderen  47374 - Onafhankelijk Consultant, Project & Interim Manager
Deze manager verwijderen  92680 - organisatieadviseur / verandermanager
Deze manager verwijderen  91708 - Interim Manager & Lean Manufacturing Speciali
Deze manager verwijderen  92892 - Business Process Improvement Manager
Deze manager verwijderen  74741 - quality assurance manager in de voedingsindustrie
Deze manager verwijderen  35635 - Intermin manager, project manager
Deze manager verwijderen  31051 - Projectleider
Deze manager verwijderen  31491 - Sales en algemen management
Deze manager verwijderen  41897 - project- en interimmanager
Deze manager verwijderen  74478 - Interim-manager complexe samenwerkings- en verandertrajecten
Deze manager verwijderen  25703 - algemeen manager / directeur
Deze manager verwijderen  10310 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  70019 - General manager
Deze manager verwijderen  199292 - Management
Deze manager verwijderen  198570 - Interim manager
Deze manager verwijderen  30849 - Planeconoom
Deze manager verwijderen  13472 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  64822 - Interim- en projectmanager
Deze manager verwijderen  198839 - Technisch Manager
Deze manager verwijderen  57075 - Advisor good governance
Deze manager verwijderen  38216 - Manager Consultant Advieseur automatisering
Deze manager verwijderen  55094 - Project en Programma Manager
Deze manager verwijderen  195600 - Chief Operating Officer
Deze manager verwijderen  53229 - Interim-manager
Deze manager verwijderen  90624 - Consultant
Deze manager verwijderen  63035 - plant management
Deze manager verwijderen  30012 - interim manager
Deze manager verwijderen  45726 - consultant, trainer, interimmanager
Deze manager verwijderen  71042 - ITIL en/of BISL manager
Deze manager verwijderen  45112 - Interim manager
Deze manager verwijderen  18051 - Directie en Management
Deze manager verwijderen  78028 - General- / Interim- manager
Deze manager verwijderen  53662 - CEO of COO in medium sized, branded, (fast moving) consumer
Deze manager verwijderen  83146 - Organisatieadviseur / Interim Manager
Deze manager verwijderen  10152 - Change manager / Projectmanager / Coach
Deze manager verwijderen  199341 - QSHE / KAM Manager / Consultant als sparringspartner
Deze manager verwijderen  22057 - Operations Manager
Deze manager verwijderen  65299 - Afdelingshoofd / Directeur
Deze manager verwijderen  68734 - ICT Manager / Project Manager
Deze manager verwijderen  11612 - facilitair manager
Deze manager verwijderen  91511 - Assistent-accountant, hoofd administratie, relatiebeheerder
Deze manager verwijderen  11035 - interim manager in de zorg
Deze manager verwijderen  29954 - Beleidsmedewerker; Projectmanager; PA
Deze manager verwijderen  33115 - Manager ICT
Deze manager verwijderen  24519 - Manager
Deze manager verwijderen  88995 - Ontwikkelaar Hard/Software
Deze manager verwijderen  90160 - Informatiemanager,ICT-Auditor
Deze manager verwijderen  45056 - Operations Management; General Management; Project Managemen
Deze manager verwijderen  90795 - directie management kunst en cultuur


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :