Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

directeur, manager, projectleider overheid en non-profit

directeur, manager, projectleider overheid en non-profit

Werkervaring interimmanager

1996-heden INTERIM- EN PROJECTMANAGER
Zie bijlage voor uitgevoerde opdrachten interim- en projectmanagement.

1988-1996 GEMEENTE AMSTERDAM, BUREAU ORGANISATIEZAKEN
• Directeur
Eindverantwoordelijk voor een intern adviesbureau. Opdrachtgever voor consultancy en interimmanagement. Projectmanager en adviseur t.b.v. van het bestuur. Projecten op gebieden als strategie, doorlichting organisaties, verbetering organisatiestructuur, informatisering, decentralisatie. Projectleider samenwerking gemeente/justitie/politie in het Immigratieloket.

1977-1988 GEMEENTE AMSTERDAM, DIENST HERHUISVESTING
• Directeur resp. adjunct-directeur
Eindverantwoordelijk voor de dienst (circa 350 medewerkers) Eigen portefeuilles: Financiën, P&O, Automatisering, Onderzoek & Beleid, Algemene & Interne Zaken, Voorlichting, Juridische Zaken. Eerste adviseur van het gemeentebestuur. Tijdelijk zelf managen van publieksafdelingen, administratie, personeelszaken, automatisering. Fundamentele reorganisatie totale organisatie.

1976-1977 KONINKLIJKE NEDERLANDSE AKADEMIE VAN WETENSCHAPPEN,
• Projectmedewerker microbiologisch onderzoek

1970-1975 UNIVERSITEIT VAN AMSTERDAM
• Wetenschappelijk medewerker

____________________________________________________________
BIJLAGE
Uitgevoerde opdrachten interim- en projectmanagement (selectie)

Stichting FNB (Federatie Nederlandse Blindenbibliotheken)
Directeur-bestuurder
Orde op zaken stellen in crisissituatie na schorsing directeur. Organisatie omvat circa 150 fte (veel parttimers), 40 WSW-ers en honderden vrijwilligers.
Herstel van normale verhoudingen met de belangrijkste subsidiegever (OCW) en samenwerkingspart-ners. Saneren financiële noodsituatie (liquiditeit). Opstellen sluitende begroting, realiseren bezuinigin-gen, opzetten planning & control systematiek. Aansturen diverse externe onderzoeken (financiën, organisatie, fraude, ICT). Verwerven externe inkomsten.
Voorbereiden ingrijpende reorganisatie, o.a. structuur, reduceren aantal vestigingen, meerjarig bezuinigingsplan.

Gemeente Amsterdam, Register Amsterdam
Projectleider inrichting frontoffice Toelating Vreemdelingen
Inrichten van het gemeentelijke frontoffice in verband met de overdracht van toelatingstaken door de Vreemdelingendienst aan de gemeente.

Ministerie van Justitie, Immigratie- en Naturalisatiedienst, Hoofddirectie
Projectleider Informatie Groot Project Vreemdelingenwet
Opnieuw inrichten van de invoerprocedures van de primaire gegevens met het oog op een goedkeurende accountantsverklaring. Ontwikkelen van een nieuw geautomatiseerd invoerproces, administratieve organisatie en bijbehorend opleidingsplan met circa 1.000 deelnemers.

Woonzorg Nederland
Projectleider Commercieel Onroerend Goed
Inventariseren van het commercieel onroerend goed. Inrichten van de beheerorganisatie hiervoor.

Woonzorg Nederland
Kwartiermaker divisie Facilitaire Diensten
Opzetten van een nieuwe divisie binnen deze grote landelijk werkende woningcorporatie voor ouderen waarin alle facilitaire diensten worden ondergebracht. Ontwerpen organisatiestructuur, formatie, functies, inplaatsen medewerkers.

Gemeente Enschede
Projectleider Registratie bewoners en slachtoffers Vuurwerkramp
In zeer korte tijd realiseren van een sluitende registratie van de slachtoffers van de Vuurwerkramp, zowel ex-bewoners van het rampgebied als bewoners van omliggende wijken.

Ministerie van Justitie, Immigratie- en Naturalisatiedienst, Regionale Directie Noordwest
Hoofd Beheer en lid Directieberaad
Leidinggeven aan de afdeling Beheer met circa 30 medewerkers financiën, ICT, facilities. Structuur aanpassen aan nieuwe taken o.a. ICT-beheer, AO & IC, Veiligheid. Opnieuw inrichten van de planning & control, realisatie 3 grote nieuw- en verbouwprojecten, herinrichten I&A-taken.

Ministerie van Justitie, Immigratie- en Naturalisatiedienst, Regionale Directie Noordwest
Unitmanager Naturalisatie
Leidinggeven aan de unit van circa 20 medewerkers. Samensmeden van de voorheen over diverse onderdelen verspreide medewerkers tot één geheel, opzetten van de planning & control, initiëren van overleg met de gemeenten, invoeren nieuwe geautomatiseerde administratie.

Gemeente Amsterdam, Register Amsterdam
Hoofd Bureau Bedrijfsondersteuning
Leidinggeven aan het bureau met circa 15 medewerkers P&O, financiën, planning & control, secretariaat. Herstel van onderling vertrouwen na diepgaand arbeidsconflict. Herordenen van de taakgroepen, functies en medewerkers.

Gemeente Amsterdam, Register Amsterdam
Hoofd Bureau Burgerzaken
Leidinggeven aan het bureau (5 units, 80 medewerkers) Hergroeperen van taken, nieuwe organisatiestructuur, aanpassen functies, inplaatsen medewerkers, interne en externe overlegstructuur.




Opleiding interimmanager

Chemie, Universiteit van Amsterdam (promotie)
Talenstudies Frans, Duits en Engels
Diverse managementtrainingen en cursussen
Masterclass Interimmanagement, Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ervaren manager, in het bijzonder in complexe omgevingen. Verwerft draagvlak door zorgvuldige en gedegen aanpak. Resultaatgericht, analytisch, pragmatisch, integer en loyaal. Bruggenbouwer met gevoel voor bestuurlijke verhoudingen

Talenkennis interimmanager

Engels: spreken vloeiend, schrijven vrijwel foutloos
Duits: spreken goed, schrijven redelijk
Frans: spreken redelijk, schrijven redelijk

Overig

Nevenfuncties
2001- HEDEN
• Raad van Commissarissen woningcorporatie Ymere (fusie per 1.1.2004 van Woningbedrijf Amsterdam en WVA Almere, 47.000 woningen)
Lid en Secretaris RvC, lid agenda- en remuneratiecommissie, lid begeleidingscommissie fusie.

VOORHEEN
• Partij van de Arbeid; vele bestuursfuncties (lokaal en landelijk)
• Instituut van Directeuren gemeente Amsterdam; bestuurslid
• Landelijke Vereniging van Huisvesters; voorzitter
• Vereniging Milieudefensie; bestuurslid
• Stichting Internationale Werkkampen; bestuurslid


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  36234 - ICT project, programma of interim manager
Deze manager verwijderen  21474 - controller
Deze manager verwijderen  32930 - int. general manager
Deze manager verwijderen  80706 - Adviseur / verbetermanager / change manager
Deze manager verwijderen  44149 - Office Manager, Directiesecretaresse, Management Assistente
Deze manager verwijderen  90259 - Interim QA Manager
Deze manager verwijderen  71719 - Projectmanager / Projectleider / Consultant
Deze manager verwijderen  71327 - Projectmanager Vastgoed en Gebiedsontwikkeling
Deze manager verwijderen  44861 - Logistiek of facilitair management
Deze manager verwijderen  75945 - commissaris, senior consultant
Deze manager verwijderen  197125 - Event and Project Management
Deze manager verwijderen  29823 - Petroleum engineer
Deze manager verwijderen  70345 - manager
Deze manager verwijderen  79512 - Afdelingsmanager, projectmanager
Deze manager verwijderen  92794 - veiligheid milieukundige
Deze manager verwijderen  88754 - sectorhoofd of projectmanager
Deze manager verwijderen  90543 - Operations Manager bedrijfsleven en publieke sector
Deze manager verwijderen  33895 - Management Ondersteuner
Deze manager verwijderen  76770 - manager en bedrijfskundig adviseur
Deze manager verwijderen  39926 - manager
Deze manager verwijderen  53464 - Project-/Programma manager/Projectdirecteur
Deze manager verwijderen  47733 - Interim-manager museum / culturele instelling
Deze manager verwijderen  50335 - Interim, Projekt und Process Management
Deze manager verwijderen  191462 - Senior Tax Manager International Assignments
Deze manager verwijderen  31475 - Directie en Management Bedrijfsvoering
Deze manager verwijderen  29288 - Logistics & Purchasing Manager
Deze manager verwijderen  198791 - Project Manager
Deze manager verwijderen  12293 - Project- en Interimmanager
Deze manager verwijderen  76684 - QA/QC manager/ Plant Manager
Deze manager verwijderen  16858 - directeur/manager
Deze manager verwijderen  65628 - Directeur
Deze manager verwijderen  66051 - Change Manager
Deze manager verwijderen  52398 - Officemanager/(Directie)secretaresse
Deze manager verwijderen  46410 - Verandermanager (specialisatie inkoop en logistiek)
Deze manager verwijderen  19373 - Interim manager
Deze manager verwijderen  59340 - interim manager, huisvestingsadviseur
Deze manager verwijderen  25232 - interim manager/projectleider
Deze manager verwijderen  85841 - Interim Informatiemanager, interim manager
Deze manager verwijderen  48948 - Teamleider/Hoofd
Deze manager verwijderen  45052 - Director Operations
Deze manager verwijderen  90478 - financial controller / boekhouder / projectmanager
Deze manager verwijderen  55645 - Operations Manager
Deze manager verwijderen  33392 - Purchasing Manager
Deze manager verwijderen  13411 - Directeur a.i.
Deze manager verwijderen  91772 - Bedrijfskundige Interim en projectmanager Wonen, Zorg en Wel
Deze manager verwijderen  80063 - Consultant
Deze manager verwijderen  200159 - Manager a.i
Deze manager verwijderen  24737 - Interim manager, Projectmanager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :