Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager, Project manager

Interim manager, Project manager

Werkervaring interimmanager

Logius (voorheen GBO.Overheid; 2008-heden)
Projectleiding Najaarsrelease Digipoort. Digipoort is het elektronische postkantoor tussen Burger/Bedrijf en de overheid. Het Najaarsrelease betreft een functionele en technische upgrade. KSF zijn de operationele- en vertrouwensrelaties met interne klant en leverancier. Oplevering gepland begin 2011.
Leiding van project voor de doorontwikkeling en naar beheer brengen van Diginetwerk. Project is een multidisciplinair werkverband van Logius en partners in de e-overheid. KSF zijn het bundelen van diverse belangen, beperkte budgetten en beperkte bestuurlijke zichtbaarheid van infrastructuur. Het project heeft 3e kwartaal 2010 platform 1 van Diginetwerk werkend opgeleverd.
Onderzoek naar de ontwikkelingstatus van het Diginetwerk (voorheen: Koppelnet Publieke Sector, KPS). Het Diginetwerk is een netwerk-van-netwerken van en voor overheidsorganisaties en is een belangrijke voorwaarde voor de totstandkoming van de e-overheid en het nationale uitvoeringsprogramma e-overheid (NUP).

ICTU (2007-2008)
Coördinerend Projectleider E-Overheid (programma Overheids Diensten Platform). ODP levert infrastructuur en bouwstenen voor de realisatie van de E-Overheid, op basis van service gerichte architectuur (SOA), conform de Nederlandse Overheids Referentie Architectuur (NORA2) en binnen de Overheid Servicebus (OSB).

Coördinatie van deelproject voor de realisatie en implementatie van de generieke Terugmeldfaciliteit (TMF), binnen het in ontwikkeling zijnde stelsel van basisregistraties.
Coördineren van een onderzoek naar de gewenste architectuur voor gemeenschappelijke ontsluiting van overheidsbrede basisregistraties (project GOB).
Projectresultaat TMF: faciliteit ontworpen, gebouwd en getest; beta-release opgeleverd voor proefimplementatie.
Projectresultaat GOB: eindrapportages van 7 werkgroepen opgeleverd; consolidatie daarvan in projectstartarchitectuur gereed. Traject voor selectie Stelselcatalogus (=datamodel BV Nederland) afgerond; implementatie daarvan gaande.

GBO.Overheid (2006-2007)
Projectleider bouw Overheids Transactie Poort/Plateau 2. Bijdrage aan opdrachtverstrekking. Aansturen system integrator tijdens bouw en implementatie. Aansturen testtraject. Onderhouden contacten met participanten Belastingdienst, KvK-NL en CBS.
Projectresultaat: applicatie ondanks ambitieuze planning op tijd in gebruik genomen.

UWV (2004-2007)
Voorbereiden van de migratie van een aantal applicatie complexen van de vorige dienstenleverancier naar het nieuwe hoofdrekencentrum van UWV bij IBM. Projectresultaat: inventarisaties afgerond, migratie opdrachten verstrekt aan system integrator/outsourcing partij.

UWV Concern ICT. Werkzaam binnen team dat o.m. de UWV units Fraude Preventie en Opsporing (FPO) en Werkgevers Zaken (WGZ) en Vrijwillige Verzekeringen (VV) bedient. Uitvoeren van de volgende projecten voor deze business units.

Coördineren systeemwijzigingen voor de convergentie van 5 afdelingen Vrijwillige Verzekeringen (VV) naar 1 proces/1 systeem. Opzetten en uitvoeren migratie van WAO verzekeringen naar nieuwe wet WIA. Coachen medewerkers beheerafdeling. Uitvoeren traject voor verbetering datakwaliteit VV polisregistratie.
Opstarten traject voor vernieuwing VV ICT infrastructuur.
Projectresultaten: ICT systemen succesvol geconvergeerd. WAO-WIA conversie succesvol afgerond. Fouten in VV polisregistratie vrijwel geheel geëlimineerd.

Uitvoeren van pilot voor locatie onafhankelijk/draadloos werken (UMTS/GPRS, thin client) voor FPO. Bijdrage aan onderzoek naar informatie beveiliging. Start van project voor de implementatie van een Public Key Infrastructuur bij UWV-FPO (PKI Overheid, X509, RSA, Radius).
Inregelen van de ICT voorzieningen voor de zgn. interventieteams.
Projectresultaat: projecten door opdrachtgever gestaakt vanwege overgang van opspoorders naar Belastingdienst.

Coördinatie van ontwikkeling toekomstvisie voor de Operational Datastore met ex-UVI georiënteerde basisgegevens van UWV, in complex veld van veranderingen.
Projectresultaat: visierapport opgeleverd en breed geaccepteerd.

UWV (2003-2004)
In het kader van UWV-vorming is een aantal informatiesystemen aangewezen om UWV-breed uit te rollen. Aansturing van project binnen concern-IT om een cluster van informatiesystemen ter ondersteuning van handhaving web-enabled te laten maken en het UWV-netwerk en de vaste- en mobiele werkplekken hiervoor geschikt te maken. Ontwikkeling van ontbrekende interfaces tussen systeemdelen.
Projectresultaat: UWV-netwerk conform plan/planning geconditioneerd. Informatiesystemen web-enabled en werkplek infrastructuur (XP) gebruiksklaar opgeleverd. Interfaces ontworpen, gebouwd en getest. Vanwege diverse meerwerk situaties en resource beperkingen aan leverancierszijde is ten opzichte van de originele planning een vertraging van ongeveer 3 maanden opgelopen.
Projectomvang: 1,8 M€, grotendeels uitbesteed.
Technische omgeving: Windows NT/XP, Oracle/Forms, VB, XML, webservices, FTP.

Ministerie van Economische Zaken (2001-2003)
Aansturing van deelproject voor ontwerp en realisatie van landelijk Basisbedrijvenregister (BBR). Gezamenlijk project met participanten Vereniging Kamers van Koophandel, Belastingdienst, LISV/UWV en CBS.
Verantwoordelijk voor de volgende activiteiten:
- ontwikkeling van prototype om maakbaarheid van BBR datamodel aan te tonen
- ontwikkeling van het technisch deel van de definitiestudie BBR
- ontwikkeling van het basisontwerp voor BBR 1.0
- bouw en acceptatietest van centrale BBR-applicatie

Projectresultaat: prototype geslaagd, definitiestudie en basisontwerp opgeleverd en goedgekeurd, bouw centraal systeem (vrijwel) afgerond en in acceptatietest. Overdracht aan beheerorganisatie in gang gezet.
Projectomvang: 2 M€, 10-15 fte.
Methoden/technieken: SDM-II, VSOM, OO, Yourdon, RUP.
Technische omgeving: J2EE, XML, OO, MQ, Human Inference, Sun, Windows NT, iSeries, Websphere.

UPC/Priority Telecom (2001)
Project om het inter-operator billing systeem zo snel mogelijk in gebruik te nemen. Ordenen van de problematiek, uitvoeren van verificatie met andere operators en (laten) repareren van onderkende defecten.
Opstarten van ontwikkeling van beheer processen rond het billing systeem. Coaching en training-on-the-job van support staf.
Na inventarisatie van te ondernemen acties is het project overgedragen voor verdere implementatie.

Dutchtone/Casema (2000)
Het opzetten van een billing straat voor zakelijke telefonie voor Overheids Telefonie 2000 (OT2000).
Operationeel maken van het convergent billing systeem voor vast/mobiel bellen. Problem solving in programmatuur en organisatie. On-the-job trainen van nieuwe medewerkers en zorgen voor een adequate werkorganisatie
Met enige improvisatie zijn de eerste rekeningen zonder noemenswaardige problemen geproduceerd.

KPN, Business Unit Telecommerce (1999-2000)
Verantwoordelijk voor de IT aspecten van een groot project voor de integratie van klant informatie ten behoeve van productie van telefoonboeken en diverse (electronische) afgeleiden.
Het project was een aantal keren hard geland en beleefde zijn laatste herstart. Als gevolg daarvan bestond een hoop scepsis binnen en rondom het project. Met succes werd gewerkt aan de motivatie van en samenwerking tussen verschillende interne en externe leveranciers.
Op een laat moment in het project herinrichten van het datamigratie scenario, om dit aan te passen aan de gewijzigde project randvoorwaarden en om rationalisatie op het ontwerp door te voeren.
Het systeem werd met succes afgebouwd, getest en aan het organisatie gedeelte van het project aangeboden voor implementatie.
Projectomvang: 2 M€.
Technische omgeving: Oracle, Human Inference, HP-UX.

Dutchtone (1999)
Managen van een aantal IT aspecten van inter-operator billing voor mobiele telefonie. Naar aanleiding van een eerdere opdracht werd Martin gevraagd terug te komen om de wholesale billing processen te stroomlijnen.
Oorzaken van verschillen tussen de rekeningen van D* en KPN werden inzichtelijk gemaakt, een jaar 2000 test werd voorbereid, er werd een aanzet gegeven voor de uitbesteding van interconnect billing en diverse IT-gerelateerde zaken werden afgehandeld.

Nederlandse Spoorwegen (1999)
Opstellen van plannen voor Euro migratie bij enkele NS dochters. Daarbij moest een pragmatische balans gevonden worden tussen ver vooruit plannen en de lopende werkzaamheden, in een bedrijf in turbulentie.

Dutchtone (1998)
Implementatie van het billing systeem voor mobiele telefonie, tijdens de startup van D*. Bewaken van de relatie met de system integrator. Invulling geven aan ontbrekende systeemdelen. Aansturen van de (elders in de organisatie opgehangen) testgroep. Begeleiden van Friendly User Test en Pilot en adviseren van het senior management dienaangaande. Voorbereiden van de eerste billing run. Opzetten van de uitvoerende billing organisatie in een nog zeer pril bedrijf.
De pilot rekeningen werden met een overzichtelijk aantal fouten en minimale vertraging opgeleverd en het project werd aan een collega overgedragen voor verdere implementatie.

Belastingdienst Automatisering Centrum (1998)
Coachen van een interne project manager, belast met herdefinitie van de netwerkservices onder de naam Belastingdienst Netwerk 2000 (BN2000), onderdeel van Overheids Netwerk 2000 (ON2000).
Creëren van draagvlak voor het project. Objectiveren van de vereisten aan de netwerk dienst in de veranderende Belastingdienst- en BAC organisatie. Voorbereiden van een Europese tender.

AT&T Unisource Communications Services (1996-1998)
Uitvoeren van een audit op een aantal in aanbouw zijnde informatiesystemen, in het kader van overdracht aan de lijn organisatie.
Integreren van een drietal europese netwerken, ten behoeve van ondersteuning van primaire bedrijfsprocessen. Herzien van de netwerk service, n.a.v. migratie van een monolytisch bedrijfsmodel naar een franchise organisatie. In nauw overleg met de (interne) leverancier naar het vereiste kwaliteitsniveau tillen van de netwerk service; implementeren van een pragmatische klant-leverancier relatie. Opzetten en aansturen van de operationele netwerk beheer organisatie.
Managen van 2 internationale verhuisprojecten.

Belastingdienst Automatisering Centrum (1995)
Ontwerp, verwerving en implementatie van de centrale technische infrastructuur (bulletinboard, diskettelezer, OCR apparatuur) voor de electronische verwerking van belasting aangiften voor particulieren (project Easytax). Voorbereiden en uitvoeren van grootschalige real-life proefproductie/stress-test. Zorg dragen voor het in de lijn beleggen van het beheer van genoemde diensten en apparatuur.
Dienst en apparatuur werden zonder problemen in gebruik genomen en droegen bij aan het succes van de eerste uitgave van de Belasting Diskette.

Ministerie van Sociale Zaken (1995)
Toegevoegd aan de IT lijn manager voor ondersteuning bij de implementatie van het gedefinieerde IT infrastructuur beleid.

Ministerie van Verkeer en Waterstaat (1994)
Toegevoegd aan een interne werkgroep voor definitie van technische infrastructuur voor de co-locatie van het kerndepartement en koppeling aan de hoofdzetel.

Europese Optiebeurs (1994)
Beschrijving van gateway functionaliteit tussen de informatie systemen van de EOE leden (banken, commissionairs) en het nieuwe systeem SWITCH voor gecombineerde vloer/electronische optie handel. De bestaande gateway van de Effectenbeurs (CTCI) stond hiervoor model.

Nederlandse Credietbank (1994)
Verwerving van internationale systeem- en netwerkdiensten.
Voorselectie van leveranciers, opstellen van RFP’s, beoordeling van presentaties en proposals en advisering van het senior management. De voorstellen zijn onverkort overgenomen.

Ministerie van Defensie (1992-1994)
Teamleider van een team technisch specialisten (DBA, IT infrastructuur, ontwikkel omgeving) in project van grote omvang voor de bouw van een nieuw salarissysteem (NSK).
Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het logisch- en fysiek datamodel (meer dan 1000 entiteiten).
Linking pin naar de beoogd exploitant (Duyverman Computercentrum, DCC).
Leiden van een gemeenschappelijk onderzoek met DCC ter verbetering van de performance.

Hudig Langeveldt (1992)
Coachen van een werkgroep bij het opstellen van een netwerkplan. In het plan werd tevens een brug geslagen tussen de nieuwe client-server omgeving en de oude legacy systemen.

2 ziekenhuizen (1989-1991)
Coördinatie van verhuizingen van IT voorzieningen naar nieuwbouw.
Afgeven van second opinions op plannen van adviesbureau’s voor verwerving van lokale netwerken.
Herinrichting van de dienst Automatisering. Ondersteunen van de nieuw aangestelde IT manager. Selectie en verwerving van IT staf.

Ministerie van Onderwijs & Wetenschappen (1989)
Opzetten en vullen van een performance boekhouding voor een ministeriewijd financieel systeem.
Definitie van de technische infrastructuur, in overleg met de exploitant RCC.

RABO Bank (1989)
Ontwikkeling van het cursus onderdeel Datacommunicatie in een grootschalig opleidingsprogramma, gericht op het omscholen van ontwikkelaars van batch systemen naar online toepassingen.

AmRo Bank (1986-1989)
Bijdrage aan de ontwikkeling van het landelijke private op ISDN gebaseerde spraak-data netwerk van de bank. Definitie van een beheermodel voor het netwerk. Bijdrage aan de ontwikkeling van beheertools. Supervisie op de ontwikkeling van een prototype kennissysteem voor netwerkbeheer.
Coördinatie van implementatie van PABX-en in de nieuwe organisatie middenlaag van districtskantoren.
Beheer van een data netwerk voor ondersteuning van valuta arbitrage en effectenhandel.
Vooronderzoek naar de koppeling van buitenlandse kantoren

Tiel Utrecht Verzekeringen (1979-1986)
Ontwikkelen van batch programmatuur.
Ontwikkeling, implementatie en beheer van een data netwerk, terminal systemen en de eerste PC’s.
Systeem programmering op het mainframe.
Advisering van IT en general management t.a.v. IT infrastructuur en beheer.

Opleiding interimmanager

HBS-B (diploma)
HTS-Electrotechniek (diploma)
AMBI I2, B2
PHTO Digitale Telecommunicatie
PHTO Mobiele Communicatie

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Heeft zich vanuit een achtergrond in technische disciplines in ICT verder ontwikkeld naar project manager en interim manager voor algemene ICT ontwikkeling.
Werkend vanuit het bedrijfs perspectief is het zijn kracht om voorwaarden te scheppen voor succesvolle implementatie van concepten, systemen en organisatie. Primaire succesfactoren zijn het bijeen brengen van mensen en hen stimuleren het beste uit zichzelf te halen.
Stuurt sterk op inhoud en kan naast een bestuurlijke rol, indien opportuun, ook een (technisch) inhoudelijke bijdrage leveren, bijvoorbeeld om een doorbraak te bereiken in vastgelopen situaties.
Heeft in diverse situaties bijgedragen aan werving en selectie en treedt veel op als coach voor meer junior medewerkers.

Talenkennis interimmanager

Nederlands: moedertaal.
Engels: vloeiend, in woord en geschrift.
Duits: goed, in woord en geschrift.
Frans: redelijk.

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  36234 - ICT project, programma of interim manager
Deze manager verwijderen  21474 - controller
Deze manager verwijderen  32930 - int. general manager
Deze manager verwijderen  80706 - Adviseur / verbetermanager / change manager
Deze manager verwijderen  44149 - Office Manager, Directiesecretaresse, Management Assistente
Deze manager verwijderen  90259 - Interim QA Manager
Deze manager verwijderen  71719 - Projectmanager / Projectleider / Consultant
Deze manager verwijderen  71327 - Projectmanager Vastgoed en Gebiedsontwikkeling
Deze manager verwijderen  44861 - Logistiek of facilitair management
Deze manager verwijderen  75945 - commissaris, senior consultant
Deze manager verwijderen  197125 - Event and Project Management
Deze manager verwijderen  29823 - Petroleum engineer
Deze manager verwijderen  70345 - manager
Deze manager verwijderen  79512 - Afdelingsmanager, projectmanager
Deze manager verwijderen  92794 - veiligheid milieukundige
Deze manager verwijderen  88754 - sectorhoofd of projectmanager
Deze manager verwijderen  90543 - Operations Manager bedrijfsleven en publieke sector
Deze manager verwijderen  33895 - Management Ondersteuner
Deze manager verwijderen  76770 - manager en bedrijfskundig adviseur
Deze manager verwijderen  39926 - manager
Deze manager verwijderen  53464 - Project-/Programma manager/Projectdirecteur
Deze manager verwijderen  47733 - Interim-manager museum / culturele instelling
Deze manager verwijderen  50335 - Interim, Projekt und Process Management
Deze manager verwijderen  191462 - Senior Tax Manager International Assignments
Deze manager verwijderen  31475 - Directie en Management Bedrijfsvoering
Deze manager verwijderen  29288 - Logistics & Purchasing Manager
Deze manager verwijderen  198791 - Project Manager
Deze manager verwijderen  12293 - Project- en Interimmanager
Deze manager verwijderen  76684 - QA/QC manager/ Plant Manager
Deze manager verwijderen  16858 - directeur/manager
Deze manager verwijderen  65628 - Directeur
Deze manager verwijderen  66051 - Change Manager
Deze manager verwijderen  52398 - Officemanager/(Directie)secretaresse
Deze manager verwijderen  46410 - Verandermanager (specialisatie inkoop en logistiek)
Deze manager verwijderen  19373 - Interim manager
Deze manager verwijderen  59340 - interim manager, huisvestingsadviseur
Deze manager verwijderen  25232 - interim manager/projectleider
Deze manager verwijderen  85841 - Interim Informatiemanager, interim manager
Deze manager verwijderen  48948 - Teamleider/Hoofd
Deze manager verwijderen  45052 - Director Operations
Deze manager verwijderen  90478 - financial controller / boekhouder / projectmanager
Deze manager verwijderen  55645 - Operations Manager
Deze manager verwijderen  33392 - Purchasing Manager
Deze manager verwijderen  13411 - Directeur a.i.
Deze manager verwijderen  91772 - Bedrijfskundige Interim en projectmanager Wonen, Zorg en Wel
Deze manager verwijderen  80063 - Consultant
Deze manager verwijderen  200159 - Manager a.i
Deze manager verwijderen  24737 - Interim manager, Projectmanager
Deze manager verwijderen  90294 - Projectmanagement
Deze manager verwijderen  87509 - Project Management Officer / Projectmanager / Portfolio Mana
Deze manager verwijderen  32308 - IT manager
Deze manager verwijderen  60522 - Interim Manager/consultant
Deze manager verwijderen  10568 - Project Manager
Deze manager verwijderen  33150 - Project- en programma mamager
Deze manager verwijderen  49744 - Manager
Deze manager verwijderen  90423 - Directeur/Bestuurder/Programmamanager
Deze manager verwijderen  49790 - directie en management bij maatschappelijke ondernemingen
Deze manager verwijderen  19908 - Programma- en projectmanager
Deze manager verwijderen  18684 - safety manager / manager loss controll
Deze manager verwijderen  23323 - senior project manager
Deze manager verwijderen  62893 - Consultant Kwaliteits management en voedselveiligheid syste
Deze manager verwijderen  32352 - Manager (programma, project, Lijn)
Deze manager verwijderen  92064 - Operationeel/Logistiek Manager
Deze manager verwijderen  63578 - Kwaliteits coördinator
Deze manager verwijderen  39771 - General Manager, Manufacturing Director, Operations Manager
Deze manager verwijderen  69863 - Interim-management en adviesopdrachten, gecombineerd met het
Deze manager verwijderen  45465 - CEO, Manager, netwerker met ondernemersgeest
Deze manager verwijderen  17174 - Manager/Directeur
Deze manager verwijderen  35207 - project manager, software consultant
Deze manager verwijderen  71214 - Freelance interim manager/consultant


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :