Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directie en management / Project manager

Directie en management / Project manager

Werkervaring interimmanager

Juli 1995 tot Voorjaar 2007
Bedrijf: ICT Consultancy & Software
Functie: Directeur

In deze rol verantwoordelijk voor de interne bedrijfsvoering en commerciële contacten. Tevens – vanuit dit bedrijf - betrokken als consultant en interim-manager bij diverse non-profit organisaties en zakelijke dienstverleners. Totaal ca. 30 FTE’s in Nederland (plus 7 FTE’s in India), per ultimo 2005.
Tot begin 2007 Begeleiding reorganisatie ‘terug naar kernactiviteiten’ met gelijktijdige vermindering van formatie naar ca. 10 FTE’s en begeleiding afsplitsing in twee zelfstandige werkmaatschappijen

Tevens diverse Interim management opdrachten uitgevoerd (zie bijlage) - zie elders in de CV (periode 1995 - 2006)

Juli 1993 t/m Juni 1995
Bedrijf: Belangenorganisatie (landelijk)
Functie: Secretaris Verenigingszaken (50%)

In deze rol ad interim verantwoordelijk voor de acquisitie van nieuwe leden van de organisatie alsmede het relatiebeheer. Betrokken bij de beleids-ontwikkeling v.w.b. de ledencommunicatie en het ledenbeheer. Diverse contacten met landelijke en regionale belangenorganisaties, bijdrage aan fusieproces met zusterorganisatie. Zitting in de SER-commissies informatiebeleid, informatiebeveiliging.

Oktober 1991 t/m Juni 1995
Bedrijf Belangenorganisatie (landelijk)
Functie Informatiemanager (100%; daarna 50%)

In deze rol verantwoordelijk voor de coördinatie van de interne en externe informatievoorziening en automatisering. Tevens adviserende rol bij diverse IT- en communicatieprojecten bij aangesloten/gelieerde belangen-organisaties. Leiding Afdeling Automatisering (3,0 Fte) en Documentatie (5,0 Fte). Referentie:

Oktober 1989 t/m September 1991
Bedrijf Gemeentelijke Overheid
Functie Beleidsadviseur ICT

Betrokken bij de ontwikkeling van het informatiebeleid van de gemeentelijke organisatie. Tevens als adviseur en/of projectleider betrokken bij de ont-wikkeling van diverse ICT-projecten (Financiën, Personeel, Raads-informatie, etc.). Ambtelijke ondersteuning raadscommissie BIFI.

WERKERVARING - Interim opdrachten (selectie)

Periode 2005 – 2006
Bedrijf: Pensioenbedrijf (bedrijfstakfonds)
Functie: Externe Projectleider/Consultant

Dubbelfunctie: als externe projectleider namens leverancier mede verantwoordelijk voor implementatie van nieuw premieberekeningsysteem. Daarnaast als consultant betrokken bij (assistentie bij) vaststellen workflows, functionele specificaties en integratie vraagstukken.

Periode 2004 – 2005
Bedrijf: Verenigingssecretariaatsbureau
Functie: Externe Projectleider

Secretariaatsbureau met ca. 60-70 aangesloten organisaties; management advies bureau; verenigingssupport.
Verantwoordelijk voor diverse ICT projecten, waaronder verbetering relatiebeheer/ledenadministratie, introductie document beheer systeem, ontwikkeling generieke extranet omgeving voor alle betrokken verenigingen. Tevens aanpassing technische infrastructuur en outsourcing van het systeembeheer alsmede (delen van) het applicatiebeheer

Periode 2001 - 2002
Bedrijf: Pensioenbedrijf (bedrijfstak)
Functie: Project consultant

Ontwikkeling van een extranet waarmee werkgevers on-line de salaris informatie van hun werknemers doorgeven t.b.v. juiste premieberekening (pensioenen, sociale fondsen, etc.) alsmede automatische doorverwerking in financiële administratie en pensioenadministratie. Tevens herontwerp van een aantal bedrijfsprocessen n.a.v. ICT-verandering, met name administratieve processen. Automatisch terugkoppeling verwerking gegevens naar werkgevers. On-line mutatie en raadpleeg systeem voor diverse toepassingen.

Periode 2000 – 2001
Bedrijf: Grote brancheorganisatie
Functie: Project Manager

N.a.v. een quick scan analyse leiden van het veranderingsproces t.b.v. ICT en ledencommunicatie met de focus op efficiency en effectiviteit van de informatievoorziening. Realisatie van een extranet voor leden/de achterban van het vereniging inclusief aanpassing/verandering van bedrijfsinterne systemen en toepassingen t.b.v. optimale informatie-uitwisseling. Introductie van nieuwe vormen t.b.v. ledencommunicatie (interactie bureau met leden) en realisatie van efficiencywinst.

Periode 1999 – 2000
Bedrijf: Middelgrote brancheorganisatie
Functie: Coördinator informatievoorziening a.i.

Focus in dit traject op technische infrastructuur (netwerken, security, beveiliging, verlaging TCO (kosten)). Voorts selectie van nieuw personeel en opzet nieuwe ICT-organisatie. Begeleiding outsourcing traject voor systeem- en netwerkbeheer.

Periode 1998 – 1999
Bedrijf: Algemene werkgeversorganisatie
Functie: Manager ICT a.i.

Primair proces CAO-onderhandelingen namens werkgevers. N.a.v. een quick scan reorganisatie van de ICT en communicatieprocessen richting leden/achterban. Leiding van het reorganisatieproces met o.a.
 Vervangen van bestaande technische infrastructuur/netwerk met aandacht voor beveiliging/security
 Selectie en implementatie van diverse nieuwe software systemen t.b.v. ondersteuning bedrijfsprocessen
 Optuigen nieuwe organisatie met diverse nieuwe functies/taken; selectie nieuwe afdeling(en) met nieuw personeel; selectie opvolger (nieuwe coördinator informatievoorziening)

Periode 1997 – 1998
Bedrijf: Onderwijsadvies Groep
Functie: Coördinator ICT a.i.

onderwijsadviesgroep, adviesorganisatie voor scholen en aanverwante instituten, ontwikkeling lesmaterialen etc. N.a.v. een quick scan aanpassing van ICT projectorganisatie, ICT beheer organisatie; tevens focus op bedrijfsprocessen, met name op het project-management en het relatiebeheer. Verandering van ICT-organisatie conform beleidsplan/ informatieplan, met daarbij:
 Analyse bedrijfsprocessen en zoeken naar optimale ICT-ondersteuning;
 Selectie en implementatie van bijbehorende systemen
 Aanpassen werkinstructies, bedrijfsproces optimalisatie
 Reorganisatie ICT-beheer (outsourcing, inkrimping afdeling(en),etc.)

Periode 1996 – 1997
Bedrijf: Uitzendbureau voor oudere managers
Functie: Informatie analist/Project manager

In opdracht van dit bureau analyse van de bedrijfsprocessen, ontwikkeling alternatieve ‘workflows’ en implementatie in de (nieuwe) organisatie voor het briefen en debriefen van missies in Oost-Europese, Aziatische en Zuid-Amerikaanse landen. Nadruk op bedrijfsprocesanalyse en –veranderingen met focus op efficiency en effectiviteit. Tevens opzet van nieuwe communicatiestructuur voor missiedeelnemers en lokale vertegen-woordigers in het buitenland, gebruik makend van (toentertijd) nieuwe technologie.

Periode 1996 – 1997
Bedrijf: Europese branche/koepelorganisatie
Functie: ICT Manager a.i.

Europese koepelorganisatie - N.a.v. een quick scan van de AO/ICT ontwikkeling beleidsplan ICT en leiding van de realisatie van dit plan, waaronder inbegrepen:
 Aanpassing technische infrastructuur (netwerken)
 Implementatie nieuwe software producten
 Ontwikkeling extranet voor vereniging en aangesloten leden (Europese koepelorganisaties)
Tevens aanpassing functies en taken n.a.v. nieuwe systemen en toepassingen.



Opleiding interimmanager

1992 – 1994
Postacademische opleiding EDP-auditing
(Bedrijfseconomie, Administratieve Organisatie, Informatiebeleid, Efficiency & Effectiviteit bedrijfsvoering, BPR, etc.)
Erasmus Universiteit Rotterdam;
Afstudeeropdracht: Informatiebeleid & EDP Auditing

1990 – 1992
Post-HBO opleiding Informatieplanning
Haagse Hogeschool

1985 – 1989
Studie AMBI
Studierichting informatiebeleid en systeemontwikkeling

1981 – 1982
H.A.V.O.
Talenpakket

T/m 1981
Duits gymnasium
Exacte vakken pakket
(International AFCENT School, Brunssum + Gymnasium Keulen)


Diverse trainingen/workshops/leergangen
1994 Business Process Redesign (BPR)
Panfox/Euroforum

1988 – 1991 Diverse praktijkgerichte trainingen
m.b.t. systeemontwikkeling en systeemontwerp
o.a. bij Bull Nederland, Haagse Hogeschool, Pandata



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

lijnmanagement, strategie, beleid, change management;
organisatiesensitiviteit, onafhankelijkheid, flexibel gedrag, klantgerichtheid, samenwerken, innoveren, communicator

Talenkennis interimmanager

engels, duits, nederlands
frans (beperkt)

Overig

Diverse nevenfuncties vervuld, waaronder
- oprichter en voorzitter stichting t.b.v. nieuwsvoorziening (inmiddels aan branchegenoot verkocht)
- free lance docent management opleidingen
- redacteur schriftelijk onderwijs
- organisatie bijdragen symposia

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  43069 - Marketing, communicatie, marktbewerking, projectleiding
Deze manager verwijderen  91631 - trainer/coach adviseur
Deze manager verwijderen  55519 - Business Development
Deze manager verwijderen  91660 - verhuiscoordinator/huisvestingsadviseur
Deze manager verwijderen  71213 - ICT Manager / Service Manager / Interim-manager
Deze manager verwijderen  53499 - interim manager; met name in de sector kinderopvang.
Deze manager verwijderen  85952 - Program Manager / Change Manager
Deze manager verwijderen  15485 - (interim- en project-) manager voor ondersteunende processen
Deze manager verwijderen  20269 - program director
Deze manager verwijderen  23749 - Portfoliomanager, coach, projectdirecteur
Deze manager verwijderen  25203 - interim transportmanager
Deze manager verwijderen  199493 - manager projects /operations
Deze manager verwijderen  91041 - Directeur/Manager
Deze manager verwijderen  65318 - manager, trainer, coach,
Deze manager verwijderen  42043 - logistiek manager (transport + warehousing)
Deze manager verwijderen  52327 - Tech Directeur/Programmamanager
Deze manager verwijderen  71163 - managements functie
Deze manager verwijderen  82944 - Interim manager, consultant, coach
Deze manager verwijderen  16555 - Project manager or Functional analyst
Deze manager verwijderen  26363 - Projectmanager & Interimmanager
Deze manager verwijderen  75913 - projectmanager
Deze manager verwijderen  33473 - Directeur/(Interim)Manager
Deze manager verwijderen  68224 - projectmanager/projectleider
Deze manager verwijderen  91888 - Interim management
Deze manager verwijderen  80767 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  25361 - Manager innovatie en marketing
Deze manager verwijderen  10291 - Management
Deze manager verwijderen  69762 - Wmo, onderwijs, zorg en re-integratie
Deze manager verwijderen  58068 - Interim manager
Deze manager verwijderen  35733 - Interim Manager / Program Manager / Consultant Industrie
Deze manager verwijderen  72883 - Technisch interim manager
Deze manager verwijderen  199529 - Salesmanager
Deze manager verwijderen  92555 - Business Development Manager
Deze manager verwijderen  87988 - Logistiek Coordinator/ Logistiek Manager/ Hoofdplanner
Deze manager verwijderen  80474 - Project- Programmamanager
Deze manager verwijderen  17068 - interim/verandermanager
Deze manager verwijderen  76209 - Consultant / project manager / interim manager
Deze manager verwijderen  200317 - Projectmanager ICT Publieke Sector en Woningcorporaties
Deze manager verwijderen  200358 - Commercial Implementation Manager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :