Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager /consultant /coach

manager /consultant /coach

Werkervaring interimmanager

v.a. januari 2007
Diverse opdrachten, waaronder:
Lopend:
- coaching manager P&O instelling ouderenzorg
- advies en ondersteuning ontslagzaken
Afgerond:
- Advies en ondersteuning ontslagzaken
- Ondersteuning bij implementatie E – HRM
- Onderzoek werkdruk secretariaten GS en CdK Provincie
- Werving en selectie Directeur – bestuurder,opdrachtgever Raad van Toezicht
- Interim-manager bij hogeschool:leiding afdeling, ontstaan uit samenvoeging van een aantal decentrale ondersteunende disciplines na reorganisatie tot één dienst.
Opdracht : ontwikkeling van een plan van aanpak voor implementatie nieuwe werkorganisatie in het perspectief van gewenste “klant – leverancier” - relaties.

Eerdere ervaring:
01-01-'05 - 31-12-'06 Provincie Groningen, Hoofd Personeel en Organisatie
- rapporterend aan directeur / provinciesecretaris, verantwoordelijk voor leiding centrale dienst P&O en ontwikkeling plan van aanpak voor herstructurering centrale dienst P&O van 31 naar 25 fte; eerste aandachtspunt verbetering systematiek van managementrapportage vanuit de personeels- en salarisadministratie, in samenwerking met de afdeling financiën. Tevens heroriëntatie op werkorganisatie en model Back-Office / Front-Office. Centrale dienst was in 2003 ontstaan vanuit decentrale diensten/afdelingen.
Naast de gebruikelijke taken HP&O ( zie hieronder) MD – programma ontwikkeld met Prof. Dr. Annemieke Roobeek: ontwikkeling tot strategische netwerkorganisatie in het publieke domein, in het perspectief van nieuwe technologie en internationalisering.

15-03-’02 – 01-08-‘04 Zorggroep Suydevelt Emmen, Hoofd Personeel en Organisatie
- rapporterend aan voorzitter Raad van Bestuur, verantwoordelijk voor ontwikkeling integraal sociaal beleid en samenvoeging P&O – organisatie na fusie, ca 2200 fte / 3400 medewerkers
- leiding sector P&O, incl. personeels- en salarisadministratie, ca.38 fte
- lid managementteam, mede verantwoordelijk voor strategische beleidsontwikkeling en advisering Raad van Bestuur
- voorbereiding en gedeeltelijke implementatie E-HRM
- voorbereiding arbeidsvoorwaardenontwikkeling, meerdere CAO’s
- oriëntatie mogelijkheden shared-service-centre met externe partij.

’97 – ‘02 Arbo Unie Noord Nederland, Hoofd Personeel en Organisatie
- opzet dienst P&O voor drie noordelijke diensten ter voorbereiding op regionale fusie
- leiding dienst P&O (personeel- en salarisadministratie, P&O - functionarissen, arbo - coördinatoren en secretariaat)
- advisering directie en sector- / locatiemanagers t.b.v. ontwikkeling gemeenschappelijk P&O – beleid
- ontwikkeling centrale beheerssystemen t.b.v. bedrijfsvoering en managementrapportage
- participatie projectgroep voorbereiding landelijke fusie, advisering landelijke directie
- herontwerp organisatie en voorbereiding implementatie organisatie- en cultuurveranderingen.

‘76 - ’97 Stichting Revalidatie Friesland, Hoofd Personeel en Organisatie / Hoofd Sociale zaken
( achtereenvolgens verschillende functies vervuld in duobaan met echtgenoot i.v.m. onze wens zorg en werk te combineren voor kinderen)
’94 - ’97 Hoofd sociale zaken
- lid managementteam, adviseur / deskundige strategische beleidsontwikkeling
- begeleiding organisatie- en cultuurverandering: personeelsmanagement naar de lijn
- opstellen systematisch actieplan sociaal beleid in samenhang met strategische doelstellingen van de organisatie en toetsing / evaluatie resultaten
- ontwikkeling contractactiviteiten en verdere regionale samenwerking.
’86 - ’94 Hoofd personeel en organisatie
- lid managementteam, verantwoordelijk voor ontwikkeling en implementatie strategisch sociaal beleid
- implementatie interne budgettering
- managementondersteuning en – training
- voorbereiding organisatieverandering naar resultaatverantwoordelijke eenheden en integraal management.
’80 - ’86 Hoofd personeelszaken / sociale zaken
- formatiezaken en beheer totale personeelsbudget
- interne reorganisatie / personeelsinkrimping t.g.v. budgettering gezondheidszorg
- begeleiding organisatie - ontwikkeling
- voorbereiding fusie / personeelsuitbreiding i.v.m. schaalvergroting





Opleiding interimmanager

HBO Personeelwerk, diploma, Rijkshogeschool Groningen

Voortgezette scholing, o.a.
• gesprekstechnieken / communicatieve vaardigheden
• functiewaardering
• sociale verzekeringen en arbeidsrecht
• human resources management
• didactiek
• organisatieontwikkeling
• management- en adviesvaardigheden
• strategische beleidsvorming
• competentieontwikkeling
• ontwikkeling netwerkorganisaties



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Op basis van diverse tests, o.a. GITP, en feedback omschreven als:
- positief kritisch en analytisch sterk
- stevige gesprekspartner voor het management, loyaal en betrokken, met een goed gevoel voor verhoudingen
- goed in staat hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden
- communicatief vaardig met een sterk ontwikkeld invoelend vermogen
- collegiaal en gericht op doelmatige samenwerking
- sterke persoonlijkheid, met gevoel voor humor en relativering, soms streng, maar rechtvaardig
- functionerend op gemiddeld academisch niveau.


Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal,Duits en Engels redelijk tot goed, Frans redelijk

Overig

Overige relevante ervaring / nevenfuncties

’90 - ’93 Hanzehogeschool Groningen, afdeling Personeel en Arbeid, docent
- verzorgen lessen instrumenten en technieken personeelsmanagement
- geven van supervisie aan parttime studenten
- verzorgen trainingen gesprekstechniek en sociale vaardigheid
’90 – ’97 Freelance (organisatie)adviseur diverse organisaties
- begeleiding reorganisatie – opstellen en uitvoeren sociaal plan
- advisering bij ontslagzaken
- doorlichting ( “quick scan” )sociaal beleid
- opstellen formatieplaatsenplan met functiebeschrijvingen
- individuele begeleiding, ondersteuning outplacementprocedures
Vanaf ’84 - heden Diverse bestuurlijke functies, waaronder
Verleden
- lid AB / DB Vereniging Hoofden Personeelszaken Gezondheidszorg
- lid DB Stichting Welzijn Ouderen Smallingerland
- voorzitter plaatselijke afdeling politieke partij / voorzitter commissie samenstelling kieslijst, fractie-evaluaties e.d.
Momenteel
- Lid Raad van Toezicht Stichting Accare
- Lid Algemeen Bestuur Waterschap Noorderzijlvest
- Lid bestuur Stichting Accolade – theehuis begraafplaats Selwerderhof Groningen.




 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  67738 - Interim- cq. projectmanager / CIO
Deze manager verwijderen  198924 - Manager
Deze manager verwijderen  87232 - manager a.i.
Deze manager verwijderen  60831 - senior adviseur/ interim manager
Deze manager verwijderen  90807 - Personal coach & trainer
Deze manager verwijderen  92270 - Hfd./man. Marketing & Communicatie
Deze manager verwijderen  90144 - Sales Trainer
Deze manager verwijderen  54229 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  73780 - interim (proces-)manager
Deze manager verwijderen  40423 - Projectmanager/adviseur, afdelingshoofd, coordinator, beleid
Deze manager verwijderen  23705 - Marketing & Communicatie
Deze manager verwijderen  91289 - algemeen directeur
Deze manager verwijderen  79984 - Interim Manager algemeen, marketing
Deze manager verwijderen  23197 - Manager, projectmanager, trainer, coach, methodiekontwikkela
Deze manager verwijderen  25274 - Manager Bestuur/Beleid/Techniek
Deze manager verwijderen  38401 - Consultant
Deze manager verwijderen  46318 - programmer-analyst-testing-training-consultant
Deze manager verwijderen  91607 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  38477 - creditmanager
Deze manager verwijderen  84726 - account manager / area sales manager
Deze manager verwijderen  91652 - Markeing- communicatie onderwijs
Deze manager verwijderen  60995 - interim manager / consultant / trainer
Deze manager verwijderen  92003 - communicatieadviseur/trainer
Deze manager verwijderen  50521 - Interim management/Opbouwer/Troubleshooter
Deze manager verwijderen  39436 - interim- en projectmanager
Deze manager verwijderen  68138 - Directeur, hoofdredacteur, manager
Deze manager verwijderen  21853 - Sales and management professional
Deze manager verwijderen  41472 - Interim Manager / Consultant (bedrijfskundig adviseur)
Deze manager verwijderen  21074 - communicatieadviseur
Deze manager verwijderen  78627 - projectmanager, interimmanager, adviseur, visionair, innovat
Deze manager verwijderen  19532 - Adviseur/ Programmeur
Deze manager verwijderen  71713 - Coordinator Backoffice
Deze manager verwijderen  41987 - all round interim manager (kunststoffen) industrie
Deze manager verwijderen  49975 - Projectleider / Verandermanager
Deze manager verwijderen  200357 - Sales & Customer Service Specialst


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :