Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager / Management Consultant

Interim Manager / Management Consultant

Werkervaring interimmanager

Een ervaren finance manager en voormalig lid van de directieteams van Randstad Nederland en Yacht Group Nederland. Brede achtergrond in consultancy bij een Big-4, ook internationaal. Focus op verbetering van financiële planning, beheersbaarheid en business control. Ruime ervaring in strategische beleidsvorming en operationeel management met zwaartepunten in business development, besturingsvraagstukken, procesmanagement, operational excellence, reorganisatie en groeimanagement. Verantwoordelijk geweest voor aansturing van shared services m.b.t. personele en financiële back offices, ICT en facilities. Veel ervaring met veranderingsprocessen bij organisaties binnen zakelijke dienstverlening. Business drive, ook altijd commerciële verantwoordelijkheid gedragen. Uitstekende persoonlijke vaardigheden: hands on, people manager, loyaal, pragmatisch en communicatief. Regelmatig spreker, (gast-)docent en publicist van vakinhoudelijke artikelen. Als zelfstandig ondernemer werkzaam als management consultant en interim manager vanuit eigen B.V. Focus op continue verbetering van organisatorische en financiële prestaties.

Werkervaring:

2006 - 2008 Interim Manager vanuit eigen B.V.

Projecten als zelfstandig management consultant / interim manager:
- programmamanager invoering nieuwe purchasing processen, verantwoordelijk voor change management en business roll out SRM systeem (grote bierbrouwer)
- voorzitter ronde tafel van kennisnetwerk inzake business intelligence
- adviseren over de wijze waarop omzetgroei kan worden gerealiseerd in het contractor-segment aan een nichespeler in financiële detachering (dochter van een grote uitzendorganisatie)
- doorlichting bestuurlijke rapportagestructuur van de verkoopdivisie van een beursgenoteerd fonds. Advisering m.b.t. dashboards, processen, BI-systemen, informatielogistiek, wijze van organisatie (logistieke dienstverlening)
- optimaliseren Planning & Control processen en functie en coaching nieuw benoemde controller (zakelijke dienstverlening)
- ad interim aansturing van ConQuaestor LoB Finance Professionals – Not-for-Profit, lid van management team. 8 fte directe aansturing, indirect 75 finance professionals (zakelijke dienstverlening)
- projectleider bij implementatie van het ERP systeem Microsoft Dynamics Axapta voor ConQuaestor. Functionaliteit betrof processen: CRM, web based urenregistratie, projectadministratie, FA, HR, Resourceplanning, Reporting. Implementatie voor de LoB’s Consultancy, Finance Professionals en Interim Management. Projectorganisatie bestond uit 30 personen met een doelgroep van 60 office users en 500 web users. Optimaliseren processen primaire en ondersteunende processen. Opzetten van een beheersorganisatie, aansturing van staven.

2003 – 2006 Yacht Group Nederland

Als Director Finance & Administration verantwoordelijk voor Financiën & Administratie, ICT, Facilities en Procurement van Yacht Group Nederland (YGN), rapporterend aan Algemeen Directeur
- als lid van Yacht Directieteam bijdragen aan strategie-ontwikkeling en besturing van YGN
- financial & operational Reporting aan Randstad Holding
- coördinatie van planning & controlcyclus, optimalisatie werkkapitaal
- verantwoordelijk voor AO/IC, Risk Management en Corporate Governance
- managementinformatie en concurrentieanalyse, overnamebeoordeling
- leiding geven aan Controllers, Informatiemanager, Facility Manager
- verantwoordelijk voor de relaties met de interne shared service centers
- business development van de competence Yacht Finance (400 interim professionals)
- verantwoordelijkheid voor een strategische key account
- spreker namens Yacht op congressen, voorzitter relatienetwerk FSSC en voorzitter van het expert platform Interim Professionals van Yacht Finance
- Docent financieel management aan Randstad Institute of Staffing Management (value drivers, customer profitability)

2002 – 2003 Randstad Nederland

Stafgroepdirecteur F&A, verantwoordelijk voor Financiën & Administratie binnen Randstad Nederland:
- leveren bijdragen aan strategie-ontwikkeling (financial navigator)
- reporting aan Randstad Holding (maand, kwartaal, exceptions)
- coördinatie van planning- & controlcyclus (16 regionale eenheden, 8 verbijzonderde eenheden, stafafdelingen HK, Shared Service Centers)
- aansturing SSC’s (e bridge, i bridge, DMM) vanuit klantenrol, lid van de stuurgroep belast met opstellen van blueprints t.b.v. shared processes
- optimalisatie werkkapitaal (m.n. credit management)
- bedrijfseconomische inrichting (doorbelasting, projectadministratie etc.)
- administratieve organisatie en interne controle
- implementatie risk management
- optimaliseren besturingsinformatie (CSF’s, KPI’s, dashboards, marktinformatie)
- bijdragen leveren aan zeer diverse business cases en M&A dossiers
- hiërarchisch leiding geven aan 12 controllers, subsidieadviseur en team managementinformatie (hoogste medewerkermotivatie RNL behaald)
- inzichtelijk maken van customer profitability
- verder doorvoeren omvangrijke kostenreducties (ook eigen afdeling)
- verdere downsizing van FTE’s en vestigingen
- doorvoeren administratieve gevolgen reorganisatie
- gastdocent financieel management in diverse interne opleidingen

2000 – 2001 Randstad Nederland

Manager Planning & Control, verantwoordelijk voor Stafafdeling Planning & Control binnen Randstad Nederland. Rapporterend aan CFO RNL

1998 – 2000 Randstad Nederland

Controller, rapporterend aan Manager P&C RNL

1988 – 1998 Coopers & Lybrand Management Consultants (MCS)

Managing Consultant binnen de Business Unit Financial Management & Business Appraisal, met als verantwoordelijkheden:
- leiding geven aan omvangrijke, ook internationale, consultancyprojecten in zeer uiteenlopende branches (circa 35 projecten voor cliënten in 10 jaar)
- omzet- en accountverantwoordelijkheid
- productontwikkeling, externe publicaties
- gastdocent aan postdoctorale controllersopleiding (Erasmus Universiteit en Vrije Universiteit, vak management accounting)
- selectie en mentorschap nieuwe medewerkers

Een toelichting op de belangrijkste adviesprojecten is beschikbaar.

1984 – 1987 Personal Computer Centrum Advies b.v.

- Managing Director van Nederlands grootste Apple reseller (en IBM, Toshiba), verantwoordelijk voor het management van de verkoopafdeling, after sales service, financiële administratie en technische dienst.
- Adviseur financieel-administratieve systemen verantwoordelijk voor de verkoopondersteuning en after-sales support van financiële softwarepakketten.

1980 – 1984 Uitgeverij Mondial

- Part time medewerker in een familiebedrijf belast met verkoop binnendienst, orderverwerking en uitvoerende logistieke werkzaamheden.

Opleiding interimmanager

Bedrijfseconomie (Universiteit van Amsterdam, 1986); afstudeervakken Waarde- en Winstbepaling en Bedrijfsplanning. Atheneum B (ATC te Hilversum, 1979).
Belangrijkste gevolgde trainingen zijn:
- Senior Executive Program Randstad Holding (TIAS, Univ. Barcelona)
- Strategische beleidsvorming en innovatie
- Persoonlijke effectiviteit en vaardigheden, Management van veranderingsprocessen (MOC)
- Project Management, Assignment Management (C&L MCS)
- Conversietraining IFRS valuation & reporting
- Organisatiestructurering en -beheersing
- Business Proces Redesign, Basiskennis logistiek
- Informatie management (strategische informatieplanning)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Verantwoordelijk, Gericht op Performance Improvement, Resultaatgericht, Leadership, Consulting skills, Business Drive, nuchter, Kan over functionele grenzen kijken, Veranderkundig, Commercieel, Zelfstandig, Stimulerend, Motiverend, Creatief, Loyaal, Teamspeler

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

Overig

Publicaties en overig
- Artikelenreeks over Financial Shared Service Centers (Tijdschrift Controlling, 2005), voorzitter van het YACHT kennisnetwerk FSSC’s
- Gastspreker op 1e lustrumcongres Parnassia over bedrijfsvoering en shared services (2006)
- Spreker op congressen over FSSC, Corporate Governance (2004 – 2005)
- Docent Randstad Intitute of Staffing Management RISM (2003 – 2005) interne financial management training van Randstad i.s.m. TIAS voor het hoger management van alle internationale werkmaatschappijen
- Gastdocent postdoctorale RC opleiding aan VU en Erasmus (1997 – 1998)
- Publicatie Value Chain Management (Handboek Bedrijfseconomie Kluwer, 1987)

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  62253 - interim- en projectmanager inkoop, logistiek, productie
Deze manager verwijderen  74489 - directeur/manager/bestuurder
Deze manager verwijderen  36172 - Interim- and projectmanager, organisatie adviseur
Deze manager verwijderen  21594 - Directeur / General Manager
Deze manager verwijderen  199940 - Warehouse manager, Operations manager, Productie manager, Lo
Deze manager verwijderen  76037 - locatiedirecteur
Deze manager verwijderen  87269 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  72509 - Business Director
Deze manager verwijderen  81072 - zelfstandig adviseur/interim manager
Deze manager verwijderen  35575 - Interim Manager / Program Manager
Deze manager verwijderen  36935 - Contract - , project-, maintenance manager
Deze manager verwijderen  21494 - transport/logistiek manager
Deze manager verwijderen  38174 - Manager logistics/supply chain
Deze manager verwijderen  65219 - Interim Directeur/Manager
Deze manager verwijderen  58185 - Zelfstandig Proces-, Project-, en Interimmanager Lokale OH
Deze manager verwijderen  23184 - Directie en Management
Deze manager verwijderen  16537 - Project- en programma manager
Deze manager verwijderen  194307 - Interim Manager, company rescuer, software publishing, Inter
Deze manager verwijderen  38732 - Directeur / CEO
Deze manager verwijderen  12206 - Project manager off-shore
Deze manager verwijderen  83619 - Manager/ projectmanager/casemanager
Deze manager verwijderen  65489 - manager of trainer/coach
Deze manager verwijderen  46645 - directeur
Deze manager verwijderen  92500 - Manager / Consultant productiviteit/efficiëntie verbetering
Deze manager verwijderen  42967 - zakelijk leider
Deze manager verwijderen  64319 - Interim manager
Deze manager verwijderen  27410 - Organisatie-adviseur
Deze manager verwijderen  86328 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  66556 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  49452 - Interim manager ICT en logistiek
Deze manager verwijderen  17456 - business development manager
Deze manager verwijderen  198022 - Formateur - Consultant en Commerce International
Deze manager verwijderen  39402 - interimmanager
Deze manager verwijderen  55590 - SAP logistics consultant
Deze manager verwijderen  37886 - (project-)manager, directeur
Deze manager verwijderen  46859 - interim manager / consultant (Internationaal Onderwijs)
Deze manager verwijderen  48486 - opleidingsmanager
Deze manager verwijderen  72627 - Directeur marketing, projectmanagement, business development
Deze manager verwijderen  54448 - Directeur/manager
Deze manager verwijderen  74373 - directeur/bestuurder
Deze manager verwijderen  61842 - Sales Manager


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :