Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager Business & People

Manager Business & People

Werkervaring interimmanager

Werkgever SPF beheer (270 fte) Spoorweg bedrijven
Branche Serviceorganisatie P&0, HRM, Payrolling, pensioenen en Care management.
Data Maart 2012 – heden
Rol Sr. Business Analist E-diensten
Ervaring • Sparringpartner voor management P&O van onder meer NS, ProRail en DB.
• Doorontwikkelen van e-hrm diensten voor in, door en uitstroom en het nieuwe werken.
• Opstellen requirements, procesbeschrijvingen en dit vertalen naar IT.
• Bewaken en afstemmen interfaces met architectuur.
• Projecten leiden rond digitalisering loonstroken, P-dossiers en SSC processen.
• Changes bewaken in applicaties SAP, Xtendis, Topdesk, XI en Webdynpro.
• Projectcontrol, Compliance taken en Isae beheerstaken.
• Aansturen meerdere helpdesken ITIL en functioneel applicatiebeheer e-hrm en Topdesk.
Toelichting Als partner van het management en de P&O organisatie van NS en andere spoorwegbedrijven adviseren over het inrichten van in, door -en uitstroomprocessen en het uitrollen van de
diensten in e-HRM. Het meenemen van de organisatie naar een klantgerichte full service partner.

Werkgever Collect Dataservices en Belastingen (25 Fte)
Branche Partner voor gemeenten en waterschappen in procesinrichting en sourcing.
Data Januari 2000 – februari 2011
Rol Business manager
Integraal leiding geven aan de organisatie, projecten en teams.
Interne Rol
• Verantwoordelijke voor resourceplanning en P&O.
• Strategische marketingplanning en operationele aansturing sales en productontwikkeling.
• Portfoliomanagement vanuit USP en UBR.
• Aansturen en meewerkend voorman commercieel team.
• Campagnemanagement, DM activiteiten, bedrijfsfilm en organiseren meetings.
• Ontwikkelen en inrichten CMS en CRM, nieuwsbrieven, social media en e-mailmarketing.
• Contractmanagement toeleveranciers en dealers management.
• Acquisitie, tendermanagement, relatiebeheer en lobby.
Externe Rol
• Partner in programma management voor Ministerie van Financiën.
• Consultant voor het inrichten van midoffice diensten en e-overheid.
• Consultant in gemeentelijke outsourcingstrajecten en samenwerkingverbanden.
• Projectleider bij de realisatie van samenwerkende gemeenten, het beschrijven van de “ist” en de “soll” situatie, het afstemmen van de processen, het genereren van werkinstructies en
het motiveren van medewerkers uit de verschillende gemeenten.
• Ontwikkelen en aansturen digitalisering proces rond bezwarenmanagement.
• Het ontwikkelen van nieuwe communicatie strategieën tussen gemeenten en burgers.
• Genereren stuurinformatie, rapportage en cockpits.
• Opstellen van SLA’s, KPI’s en rapportage tools.
• Geven van workshops, trainingen en voorlichting.
Toelichting Als Iso gecertificeerde adviesorganisatie voert collect projecten uit op het gebied van
gemeentelijke vastgoedwaardering, belastingen, basisregistraties en juridische trajecten.
Het helpen van gemeenten en waterschappen in hun streven naar operational excellence. Naast
mij interne takenwerd ik als interim manager ingehuurd door gemeenten als Heerenveen, Arnhem
en Zwolle en diverse horizontale en verticale samenwerkingsverbanden zoals de gemeenten die samen de nieuwe gemeente Oldambt vormden, het samenwerkingsverband BWB en in de regio Arnhem en Sittard. Hierbij ging het om het definiëren van het project, de data afstemming, het coachen van de projectleiders en specialisten , het inrichten van databases en het inrichten van herinrichten processen en ERP software. Als coördinator ingehuurd in samenwerkingsverbanden
en fusiegemeenten op het gebied van integratie belastingprocessen.

Werkgever Ingenieursbureau Arcadis NV
Branche Partner voor gemeenten en waterschappen in procesinrichting en sourcing.
Data Juli 1996 – januari 2000
Rol Van kwartiermaker naar programma manager
Ervaring • Marketing & Sales van strategie naar operationeel vanuit centrale directie.
• Alle interne en externe communicatie en betrekkingen.
• Inrichten en aansturen van Marcom en een commercieel team van 12 fte.
• Inrichten front-Office en serviceafdeling.
• Planning van projecten, tenders en resources inclusief contracting.
• Ontwikkelen en uitrollen marketing en promotie instrumenten in samenwerking met centrale marketingafdeling, repro en externe leveranciers.
• Verlengstuk van directie in interne en externe communicatie.
• Het initiëren en regisseren van voorlichtingscampagnes en geven van presentaties.
Toelichting Vanuit nieuwe wetgeving moest deze organisatie vanaf nul worden opgebouwd met deels
mensen uit verschillende onderdelen en disciplines binnen de eigen organisatie en deels vanuit werving en inhuur. Samen met de centrale marketing organisatie heb ik een strategisch plan geschreven en dit mogen uitrollen. Vanuit een intern gerichte projectorganisatie hebben we multidisciplinaire klantenteams ingericht. Deze teams waren niet gewend zo dicht bij de klant te opereren en moesten integraal gaan samenwerken in wisselende samenstellingen en vanuit verschillende locaties. Operational excellence en Client Focus gecombineerd. Ik
gaf direct leiding aan teams marcom (5fte), facilitair (4fte) en functioneel aan projectmanagers
(8fte). Indirect gaf ik vanuit MT leiding aan meer dan 100 medewerkers. Marktleider geworden.

Werkgever Arbeidsvoorziening & Start uitzendorganisatie
Data Jan 1990 – juni 1996
Rol Manager vestigingen / budgethouder
Ervaring • Opstellen jaarplannen en budgettering en rapporteren over de voortgang
• Coachen van vestigingsmanagers, personeelsconsulenten en specialisten op het gebied
van detachering, outplacement, poolvorming, ESF trajecten.
• Facilitair beheer gebouwen en inrichting.
• Inrichten van ERP software voor personeelsbeheer en matching.
• Kwaliteitsauditor ISO (landelijk).
Toelichting Via een management development traject van intercedent naar regiomanager. Veel ervaring opgedaan met coachend leiderschap. Sparring partner voor onder meer Iglo-Ola, Arcadis en Nijverdal ten Cate, Holec, Stork en Cirex. op het gebied van flex management.

Opleiding interimmanager

Behaald Post HBO leergang bedrijfskunde 1996– 1999
Naam instelling SWOT
Vakken Vakken: HRM, statistiek, Informatie Technologie, productiemanagement, organisatiekunde, marketing, economie, sociologie, psychologie, recht, bestuursrecht, financieel management,
inkoopmanagement en kwaliteitsmanagement. Afstudeeropd.: flexibilisering van de arbeidsmarkt.

Momenteel Focusstudie HRM als aftrap voor master gedragswetenschappen

Behaald Management en leiderschap 1991– 1996
Naam instelling Horizon trainingsgroep en VTC (onderdeel van management development traject)
Vakken In het kader van management development programma. Intensieve trainingen
managementstijlen en leidinggeven, spreken in het openbaar, schrijfvaardigheden, persoonlijke effectiviteit en coaching.

Behaald HBO Marketing en Communicatie Nima B

Behaald MMO- Ondernemen

Cusussen & 1995-1996 Kwaliteitsmanagement en auditing Berenschot in kader ISO
Trainingen 1996-1999 Cursussen op het gebied van WOZ, bezwaren, financiën en controlling
2007-2009 Projectmanagement (Prince 2, Ms project) en CRM systemen
2012-heden Focusopleidingen HRM

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kruisvlak businessdevelopment, IT en HRM.

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Duits

Overig

• Verschillende modules voor strategische marketingplanning.
• E-hrm en salaris programma’s (SAP)
• Erp-systemen (functioneel)
• Sap/Oracle basiskennis
• Kennis van modelmatige waardwering van vastgoed.
• Xtendis voor document en proces management
• Topdesk voor service management
• CMS en CRM tools en Bis tooling en dashboards.
• Kwaliteistmanagementsystemen: ISO, INK, 100% methode, TQM, ISAE.
• MS project, Lean, Prince 2 en ITIL varianten.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :