Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

CFO

CFO

Werkervaring interimmanager

ERVARING ALS INTERIM MANAGER (2006 – nu):

Nov 13 – nu : CFO en CRO bij familiebedrijf Hilckmann Meat groep te Nijmegen (slachterij en vleeshandel) (200 mio omzet – 450 werknemers)
• Lid management team
• Verantwoordelijk voor finance, ICT en HRM
• Coaching familieleden in belangrijke besluitvormingsprocessen, organisatie aansturing en structurering,
verbetering transparantie en communicatie met financiers (bijzonder beheer)
• Herstructurering bedrijfsprocessen, resultaatgericht sturen, management rapportage, KPI implementatie,
coaching non financials
• Drijvende kracht achter onderhandeling met overheden (lokaal – provinciaal en nationaal) voor verplaatsing
bedrijf omwille van onteigening, uitwerking business plan, herfinanciering (vanuit bijzonder beheer) naar
nieuwe financier (bank en overheden) voor nieuwe productielocatie.
• Drijvende kracht achter verbetering communicatie met ondernemingsraad, vakbonden , management team, etc.
• Uitwerken sociaal plan en reorganisatie
• Lid stuurgroep nieuwbouw voor nieuwe productielocatie (budgetten, juridische beoordeling contracten, risicomanagement, financieringscommunicatie, etc.
• Drijvende kracht achter onderzoek mogelijkheden tot samenwerking met collega bedrijven, mogelijkheden onderzoeken voor mogelijke fusie of verkoop bedrijf.

Mei 13 – Sep. 13: Assignment bij Beton Groep Nederland BV: AO/IC framework

Dec 11 – Feb. 13: finance/ project control / treasury / HR/ inkoop/ legal/ ICT bij Ensartech

Juli 10 – Okt. 11: Restructuring controlling bij AUV Cuijck / Eurovet Animal Health Bladel:

Nov. 07 – Jan. 10 : diverse restructuring en controlling assignments bij Vanderlande Industries Veghel :
 Juni 09 – Jan. 10: Blueprint wereldwijde ERP implementatie bij Vanderlande Industries Veghel
 Nov. 08 – Mei 09: Vormgeving nieuwe BU controller Distribution, Parcel & Postal bij Vanderlande Industries Veghel, inclusief restructuring finance afdeling Vanderlande Frankrijk
 Nov. 07 – Okt. 08: herinrichting Senior operations controller functie en afdeling bij Vanderlande Industries Veghel

Jan 06 – Sep 07 : opzet en structurering Finance & control IT department Philips / NXP (400 medewerkers, budget 400 mio euro), lid management team, strategische heroriëntatie & restructuring

MIJN ERVARING IN VAST DIENSTVERBAND (1990 – 2005):

Aug. 2003- dec. 2005: senior controller & manager accounting bij Hero Nederland BV Breda

Jan 98 – juli 03: financieel & IT directeur Stork MEC Antwerpen, Lid van het management team (4), 800 mio omzet, 700 medewerkers, rapporterend met MT aan externe Raad van Bestuur (Stork + Gimvindus)

Aug 91 – dec 97 : diverse financiële functies Unilever, lid van management team
 Maart 96 - dec. 97: controller & Logistics Manager - Unilever Dry Mix Fabriek Royco – Lid van het MT (7 –> 4) – resturcturing – ERP – etc.
 Juli 95 - feb. 96: Implementatie van een wereldwijde geïntegreerde benchmark database voor Unilever BU
tomato based products + global sourcing plan 1996
 Juli 94 - aug. 94: opzet & implementatie budgetproces van de Russische Unilever werkmaatschappijen in Sint Petersburg.
 Aug. 91 - mei 93: Unilever internal operational auditor

Opleiding interimmanager

1987 - 1991: drs. Toegepaste Economische Wetenschappen Universiteit in Antwerpen
1994 - 1997: postdoctorale opleiding Registeraccountancy aan KUB Tilburg

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

PERSOONLIJK PROFIEL:
- Ruim 25 jaar ervaring in diverse multinationale organisaties, in finance, ICT, HR, supply chain, change management & restructuring rollen, strategiebepaling en implementatie, rechterhand van CEO en lid van management team/bestuur.
- Breed georiënteerd, klantgericht (intern en extern), ondersteunend aan de primaire business.
- Ruime ervaring opstelling strategisch plan, vertaling naar KPI’s meetbaar en opvolgbaar zijn (smart) om bijsturen te faciliteren en voortgang te meten en communiceren.
- Ervaring met herstructurering, (her)financieringsvraagstukken, bijzonder beheer, investeringsdeelname, fusies & overnames.
- Ruime ervaring in inrichten, opzetten en leiden van projectcontrol, contract - & risico management van grote complexe constructie projecten bij Stork, Vanderlande Industries en Ensartech
- Ruime ervaring met politieke processen met overheden (lokaal en nationaal), subsidies, onteigeningsonderhandelingen.
- Gesprekspartner en meedenker, bruggenbouwer tussen alle betrokkenen, stimuleren tot betere samenwerking en heldere respectvolle communicatie.
- Staat voor het realiseren van gemaakte afspraken, maar zal tevens de grenzen opzoeken en continu op zoek gaan naar hoge toegevoegde waarde.
- Groot en snel inlevingsvermogen in situaties, collega’s, internationale verschillen en gebruiken.
- People manager, coach en motivator om bij collega’s & organisaties het beste uit zichzelf te halen.


Talenkennis interimmanager

Nederlands: moedertaal
Engels, Frans, Duits: zeer goed


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :