Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller / financieel manager a.i.

Controller / financieel manager a.i.

Werkervaring interimmanager

aug 2003 - heden
Theco Administratiekantoor te Spijkenisse. Ondersteuning bevriende zakenrelatie (ivm samenwerking).
Taken:
- periodiek opstellen van bedrijfsresultaten,
- opstellen van (geconsolideerde) jaarrekeningen,
- verzorgen van aangiften OB, IB en VpB,


juli 2001 – feb 2003:
Ernst & Young Interimmanagement BV
Klant: Kraamzorginstelling
Financieel Controller a.i.
Activiteiten opdracht:
- leiding geven aan de afd. financiële zaken, 4 werknemers
- zorgdragen voor de continuïteit van de financiële administratie, die als gevolg van het niet doorgaan van fusies sterk onder druk is komen te staan;
- opzetten van een managementinformatiesysteem;
- als controller a.i. van de stichting, maak ik onderdeel uit van de kerngroep m.b.t. de fusiebesprekingen;



dec 1999 – dec 2001:
Klant: Hoofkantoor Amerikaans beursgenoteerde onderneming,
Europees hoofdkantoor van Amerikaans bedrijf op het gebied van learning software; bedrijf biedt raamwerk aan waarin aanbieders en afnemers learning software kunnen verkopen/verhuren en gebruiken.
Financial European Controller a.i.
Activiteiten opdracht:
- coördineren van de in het eigen kantoor verrichte administratieve werkzaamheden (door eigen personeel);
- verantwoordelijk voor de selectie van de in sept 2000 in dienst getreden European Financial Controller;

In samenwerking met de European Financial Controller:
- opzetten administratieve structuur voor de Europese Holding in Nederland met werkmaatschappijen in Nederland, België, Engeland, Frankrijk, Duitland, Noorwegen, Zweden en Italië;
- verantwoordelijk voor de opstart van de administraties in de diverse Europese vestigingen, uitgevoerd door locale accountantskantoren;
- periodieke communicatie met de buitenlandse accountants en pre-audits wegens gezamenlijke Europese audits in de USA, waar wij de Europese werkmaatschappijen dan vertegenwoordigen;
- verantwoordelijk voor de maandelijkse geconsolideerde rapportages voor de inmiddels beursgenoteerde onderneming.



mrt 2000 – okt 2000:
Klant: PricewaterhouseCoopers / Robfin B.V. te Rotterdam,
Financial Controller a.i. bij leverancier producten draadloze communicatie.
Activiteiten opdracht:
- wegens afwezigheid controller ondersteunen directie en afdeling administratie op het gebied van rapportage, belastingen, etc.,
- definiëren van door de moedermaatschappij opgelegde methode van “unbilled revenue” voor langlopende projecten.



mrt 1999 – sep 1999:
Klant: Moret Ernst & Young Interimmanagement B.V. te Utrecht,
Financial consultant a.i. bij vastgoedbank.
Activiteiten opdracht:
- analyseren van de problemen rondom een in 1998 geïntroduceerd salaris- en personeelssysteem (SAP-HR) hetgeen resulteerde in een rapport met aanbeveling over te stappen naar een voor de onderneming meer geschikte oplossing (servicebureau i.p.v. SAP),
- ondersteunen van de salarisadministrateur gedurende de contract-periode bij zijn reguliere werkzaamheden,
- opstellen van de jaarrekening van het bedrijfspensioenfonds over het boekjaar 1998,
okt 1999 – juni 2000: Activiteiten verlenging opdracht:
- op afroep salarisadministrateur ondersteunen (SAP-HR),
- supervisie op de implementatie van het nieuwe salarissysteem verricht door consultants van de leveracier (CMG),
- verantwoordelijk voor een juiste inrichting van het loonpakket en een juiste koppeling met de financiële administratie,
- introduceren van het controlesysteem voor de loonadministratie (2e versie: naast volledigheidswaarborg van aansluiting tussen loon- en financiële administratie nu ook mogelijkheid tot het afstemmen van de gebruikte tussenrekeningen incl. specificaties),
- coördineren van de overgang van de financiële administratie van het bedrijfspensioenfonds naar Aegon (nieuwe administrateur van het pensioenfonds),
juli 2000 – dec 2000:
- het controleren van de door Aegon opgestelde jaarrekening 1999 van het pensioenfonds,
- het adviseren van het bestuur van het pensioenfonds betreffende enkele financiële vraagstukken,
- het adviseren van de afdelingen PZ en Administratie inzake het controlesyteem.


nov 1998 – apr 1999:
Klant: Moret Ernst & Young Interimmanagement B.V. te Den Haag,
Financial consultant / salasisadministrateur a.i. bij sociale werkplaats.
Activiteiten:
- loonberekeningen van dochteronderneming (B.V.) (ongeveer 40 werknemers) van het jaar 1998 inhoudelijk en technisch controleren en waar nodig aanpassen,
- verantwoordelijk voor de implementatie van een nieuw salaris-systeem, operationeel per januari 1999,
- begeleiding nieuw aangetrokken salarisadministrateur gedurende het eerste kwartaal van 1999,
- introduceren van een - eigenhandig ontworpen – integraal controle-systeem, met als doel het maandelijks aansluiten van de financiële- en de salarisadministratie.



okt 1998 – mrt 1999:
Klant: Robfin Financial Management B.V. te Ridderkerk,
Financial consultant a.i. bij leverancier van nautische producten.
Activiteiten:
- verantwoordelijk voor de implementatie van een nieuw salarissysteem, operationeel per januari 1999,
- begeleiding salarisadministrateur gedurende het eerste kwartaal van 1999.



apr 1998 – jun 1999:
Klant: Robfin Financial Management B.V. te Ridderkerk,
Financial consultant a.i. voor nieuw opgerichte vennootschap (hosting provider).
Deze vennootschap zou uitgroeien tot een inmiddels gigantisch bedrijf met vestigingen in bijna heel Europa; het aanbieden van serverruimte is de “core business”.
Activiteiten:
- algehele administratie van de onderneming(en) gedurende de eerste periode (op eigen kantoor en door eigen personeel),
- ondersteuning van de directie op financieel/administratief gebied in de breedst mogelijke zin,
- overdragen van de financiële administratie naar de toenmalige controller (in dienst per ultimo 3e kwartaal 1998).



apr 1998 – sep 1998:
Klant: Robfin Financial Management B.V. te Ridderkerk,
Salarisadministrateur a.i. bij leverancier van nautische producten te Rotterdam (bemiddeling van Coopers & Lybrand Rotterdam).
Activiteiten:
- verzorgen van de complete loonadministratie voor een conglomeraat van bedrijven in Nederland (350 werknemers),
- inwerken van de nieuw aangetrokken loonadmistrateur.



mrt 1998 – apr 1998:
Klant: Moret Ernst & Young Interimmanagement B.V. te Den Haag,
Financial consultant a.i. bij handelsonderneming in diervoeders.
Activiteiten:
- analyseren van verschillen in het grootboek a.g.v. implementatie van een nieuw financieel softwarepakket (Ross).



dec 1997 – feb 1998:
Klant: Robfin Financial Management B.V. te Ridderkerk,
Financial consultant a.i. leverancier van nautische producten op de afdeling Finance (bemiddeling van Coopers & Lybrand Rotterdam).
Activiteiten:
- assisteren bij het opleveren van de jaarrekening 1997,
- structureren van de schijnbaar willekeurig in het grootboek geboekte omzet- en BTW-gegevens en vervolgens het maken van een analyse en correctie van de aangiften OB 1997,
- het op volledigheid en juistheid controleren van de in het grootboek terechtgekomen gegevens vanuit de loonadministratie en de daaruit voortvloeiende afdrachten naar de diverse instanties,
- het analyseren en corrigeren van gesignaleerde verschillen tussen subadministraties en het grootboek,
- het opstellen van diverse specificaties m.b.t. het balansdossier 1997,
- advisering inzake administratieve procedures m.b.t. de onderzochte disciplines.




1996 – 1997:
Klant: Thuiszorg (bezetting ongeveer 650 werknemers).
Functie: financieel medewerker a.i.
Taken en verantwoordelijkheden:
- bij afwezigheid van het hoofd afdeling Administratie: leiding geven over de gehele afdeling (6 personen),
- (her)structureren van de financiële administatie,
- controle op de koppeling tussen het tijdregistratie-systeem en de financiële administratie en met het salaris-systeem,
- advisering en rapportage aan directie inzake diverse financiële onderwerpen,
- toezicht houden op de loonverwerkingen,
- periodiek bepalen van de bedrijfsresultaten,
- aangiften LH corrigeren m.b.t. afdrachtsverminderingen,
- verzorgen van de aangiften loonbelasting,
- voorbereiden gegevens t.b.v. de jaarrekening.



1996 – heden:
Van den Baard Administratie- en Adviesbureau B.V. te
Hellevoetsluis,
Het merendeel van de hieronder vermelde werkzaamheden wordt door echtgenote (medevennoot) en een werknemer (beiden op MBA-niveau) uitgevoerd:
Taken en verantwoordelijkheden:
- geheel of gedeeltelijk verzorgen van administraties voor het MKB,
- verzorgen van salarisadministraties,
- periodiek opstellen van bedrijfsresultaten,
- verzorgen van aangiften OB, LB, IB, VB en VpB,
- opstellen van jaarrekeningen,
- advisering op het gebied van de administratieve organisatie,
- advisering op economisch en fiscaal gebied.




1991 – 1995:
Werkgever: Producent van met glasvezel versterkte kunststof producten (12 werknemers).
Functie: administrateur
Taken en verantwoordelijkheden:
- verzorgen van alle facetten van de financiële administratie van de onderneming, inclusief loonadministratie, exclusief aangiften vennootschapsbelasting,
- bewaken van de voorraad- en productieadministratie,
- directe rapportage aan de directie en aandeelhouders.



1989 – 1991:
Werkgever: Industriële handelsonderneming.
Functie: hoofdboekhouder
Taken en verantwoordelijkheden:
- directe rapportage aan de Financial Controller van de groep,
- alle financiële handelingen, m.u.v. salarisadministratie en fiscale aangelegenheden,
- leidinggevende verantwoordelijkheid voor 2 personen.



1980 – 1989:
Werkgever: Rederij met afvaarten tussen Engeland en Nederland/België
Functie: administratief medewerker
Taken en verantwoordelijkheden:
- ondersteunende werkzaamheden voor de hoofdboekhouders, zoals balanswerkzaamheden, uitvoeren van voorraadcontroles, debiteurenbewaking, etc.,
- ondehouden van contacten met locale, nationale en internationale cliënten en met collega’s in België en Engeland.


Opleiding interimmanager

1970 – 1975: Mavo (Julianaschool te Rotterdam)
1975 – 1978: Havo (Maarten Luther te Rotterdam)
1982 – 1983: PDB (Praehep)
1983 – 1984: MBA (Praehep)
1985 – 1987: SPD, 6 deelcertificaten (Praehep)
1995 – 1996: SPD, laatste deelcertificaat (Praehep)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Veel ervaring met opstellen jaarrekeningen, managementinformatie, controlemethodieken.
Zeer geinteresseerd in het herkennen van bedrijfsprocessen en mogelijke knelpunten.
Brede automatiseringskennis (windows, diverse financiele pakketen, salarispakketen, etc)
Coaching van management op het het financieel gebied.
Veel affiniteit met statistische- en marketinggegevens.
Motto: "leer van het verleden en probeer de toekomst naar jouw hand te zetten"


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :