Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project manager (director) huisvesting, facilitair en servic

Project manager (director) huisvesting, facilitair en servic

Werkervaring interimmanager

Interim-opdrachten
2016 - 2016 Projectleider Huisvesting Politie Diensten Centrum
Verantwoordelijk voor de totstandkoming van het Politie Diensten Centrum voor de ondersteunende diensten, waaronder de service desk HRM, FM en ICT, vanaf advies en ontwerpfase tot de uitvoering. Onderzoekt de huisvestingsbehoefte van de klantorganisatie (sluit aan op de klantvraag) en brengt mogelijke oplossingen in kaart en adviseert daarover, met name ook voor wat betreft de realisering ervan. Het betreft hier een gebouw van circa 10.000 m2 BVO met een budget van circa10 mio euro’s.

2015 - 2017 Programmamanager Schuifplan Oost bij Nationale Politie
In het kader van het Strategisch Huisvestingsplan verantwoordelijk voor de sturing van de realisatie van het (her)huisvestingprogramma van de Eenheid Oost. Hiervoor dient een Schuifplan te worden opgesteld waarin de verplaatsing van de medewerkers naar de nieuwe plaats van tewerkstelling en de daarbij noodzakelijk verbouwingen dienen te worden gerealiseerd. Hierdoor wordt inzicht verkregen in de verhuisbewegingen tussen de panden van de Eenheid Oost. Tevens verantwoordelijk voor de afstemming van het te realiseren resultaat met de stakeholders, gebruikers-, inkoop-, beheer– en bouworganisatie(s). Totale programma behelst circa 125 panden met een budget van 3 mio euro’s.
Juni 2009 - 2014 Projectleider Huisvesting bij Regio Politie Gelderland Midden te Arnhem.
Het zorgen voor advies, voorbereiding en de totstandkoming van de toebedeelde specifieke huisvestingsprojecten. Onderzoekt daarbij de huisvestingsbehoefte van de klantorganisatie (sluit aan op de klantvraag) en brengt mogelijke oplossingen in kaart en adviseert daarover, met name ook voor wat betreft de realisering ervan . De realisatie houdt in het coördineren en begeleiden van de bouw-activiteiten en daarna de (in)(ver)huizing van de dienstonderdelen. Bij het ontwikkelen van het advies wordt een integrale facilitaire benadering van de klantvraag verwacht.

Sep 2006 - sep 2009 Projectleider Huisvesting bij Korps Landelijke Politiediensten te Driebergen
Het zorgen voor advies, voorbereiding en de totstandkoming van de toebedeelde specifieke huisvestingsprojecten. Onderzoekt daarbij de huisvestingsbehoefte van de klantorganisatie (sluit aan op de klantvraag) en brengt mogelijke oplossingen in kaart en adviseert daarover, met name ook voor wat betreft de realisering ervan . De realisatie houdt in het coördineren en begeleiden van de bouw-activiteiten en daarna de (in)(ver)huizing van de dienstonderdelen. Bij het ontwikkelen van het advies wordt een integrale facilitaire benadering van de klantvraag verwacht.

Juli 2005 – Aug 2006 Facility manager bij Philips te Eindhoven.
Leidinggeven aan de facilitaire afdeling; uitvoeren van een aantal facilitaire opdrachten op het gebied van onderhoud gebouwen en installaties, beveiliging, schoonmaak, catering en beleid.

Feb 2005 – Mei 2005 Consultant facilitair inkoop bij ArboNed N.V. te Utrecht.
Het inzichtelijk maken en analyseren van de inkoopprocessen ten behoeve van de landelijke inkooporganisatie. Het voorstellen van besparingsmogelijkheden en deze besparingen concreet maken. Het adviseren met betrekking tot de vormgeving van de landelijke inkooporganisatie.

Sep 2004 – Jan 2006 Adviseur schoonmaak bij BDO Accountants & Adviseurs te Eindhoven.
Het adviseren, begeleiden en ondersteunen van het bedrijf met betrekking tot het professionaliseren van het schoonmaakonderhoud voor alle vestigingen in Nederland. Door scherpe onderhandelingen, het opstellen van een PVE en wijzigingen in het inkoopproces een significante kostenbesparing behaald (ca € 200.000,-). Tevens het coachen van een stagiaire met zijn stage-opdracht op het gebied van het schoonmaakonderhoud.

Okt 2003 – Dec 2004 Inkoop- en huisvestingscoördinator a.i. bij KLIQ Reïntegratie B.V.
Het begeleiden, coördineren en ondersteunen van de afbouw op het gebied van huisvesting en facilities.

Apr 2003 – Dec 2003 Huisvestingscoördinator a.i. bij Stichting Centrum Vakopleiding i.l.
Het begeleiden, coördineren en ondersteunen van de overdracht van de vestigingen naar de Regionale Opleidingcentra op het gebied van huisvesting.

Jan 2003 – Apr 2003 Inkoopcoördinator a.i. bij Stichting Centrum Vakopleiding Landelijk.
Het begeleiden, coördineren en ondersteunen van de overdracht van de vestigingen naar de Regionale Opleidingcentra op het gebied van inkoop en facilitaire zaken.

Apr 2002 – Dec 2002 Manager facilitaire zaken ad interim bij Stichting Centrum Vakopleiding Zuid West Nederland.
Het op tijdelijke basis vervullen van de functie Hoofd van de (in te richten) afdeling Facilitaire Zaken; het leveren van een bijdrage aan organisatorische invulling van dit bedrijfsonderdeel.
Nov 2001- Apr 2002 Hoofd Algemene Dienst ad interim bij de Sociale Dienst Amsterdam.
Leidinggeven aan en beheer van de Algemene Dienst (vervangingsmanagement); het realiseren van een Integraal Huisvestingsplan voor de gehele organisatie; het begeleiden en coördineren van de realisatie van bedrijfsverzamelgebouwen.

Vaste functies
1999- 2001: Facility Manager bij JDS Uniphase te Eindhoven
Verantwoordelijk voor de totale facilitaire dienstverlening van de gehele organisatie (ca. 700 medewerkers). Alle facetten van facility management komen aanbod: van schoonmaak, catering, en verbouwingen tot en met de nieuwbouw. Ook het gefaseerd uitbesteden van de diverse services behoort tot de aandachtsgebieden. Begeleiden en coachen van de assistent facility manager.

1997- 1999: Hoofd Objectmanagement bij de Nederlandse Spoorwegen te Utrecht
Verantwoordelijk voor de vormgeving en beheer van het facility management in de (hoofd)gebouwen in Utrecht. Het signaleren van trends en mogelijke nieuwe aandachtsvelden; het coachen van de object managers en junior object managers. Daarnaast verantwoordelijk voor complexe herhuisvestingsprojecten in de hoofdgebouwen van de NS en de verdere uitbouw en professionalisering van accountmanagement naar de klanten toe.

1993-1997: Afdelingsmanager facilitaire dienst bij het energiebedrijf Intergas NV te Oosterhout.
Leidinggeven aan 29 medewerkers. Verantwoordelijk voor het verrichten van facilitaire diensten ten behoeve van de gehele organisatie (ca. 200 personen). Is verantwoordelijk voor het beleidsplan van de facilitaire dienst. Hierbij inbegrepen de voorstellen betreffende de afslanking en reorganisatie van de afdeling. Tevens verantwoordelijk voor de realisatie van het onderzoek met betrekking tot uitbesteding van schoonmaak, catering en wagenpark.

1987-1993: Manager interne dienst bij CW Lease Nederland BV te ‘s-Hertogenbosch
Leidinggeven aan 12 medewerkers. Het zorgdragen voor een optimale interne dienstverlening met betrekking tot ruimte, middelen en services.

1986-1987: Bedrijfsleider bij het schoonmaakbedrijf De Zon Gebouwenservice te ‘s-Hertogenbosch.
Verantwoordelijk voor het opzetten van de divisie Brand- en roetreiniging. Leidinggeven aan 6 medewerkers.

1980-1986: Ministerie van Defensie
Als beroepsofficier diverse functies bekleed bij het wapen der Genie (o.a. in Libanon). Laatste functie was compagniescommandant in Wezep.

Projecten
1999- 2001: Facility Manager bij JDS Uniphase te Eindhoven
Verantwoordelijk voor de coördinatie en begeleiding van de nieuwbouw (inclusief cleanroom), de receptie/entree en 3 renovatie-projecten. Het realiseren van de huisvesting (spaceplanning e.d.) en de inrichting, budgetbewaking en bouwtechnische voortgang. Projectmanager voor het realiseren van een multifunctionele vergaderruimte. Vanaf de ontwerpfase tot en met de oplevering. Het begeleiden van de interne verhuizing van ca. 1000 medewerkers + produktielijnen.

1997- 1999: Hoofd Objectmanagement bij de Nederlandse Spoorwegen te Utrecht
Een aantal maanden als projectmanager van de Hoge Snelheidslijn Zuid verantwoordelijk voor de huisvesting van de medewerkers (ca. 1000 personen) en de daarbij behorende locatiemanagement, verbouwingen en verhuizingen. Het gaat hier om de centrale huisvesting in Utrecht, maar ook om de tijdelijke huisvesting (gebouwen, portocabins, barakken etc.) langs het spoor, inclusief sanitaire voorzieningen, parkeerplaatsen, telecom e.d.

1987-1993: Manager interne dienst bij CW Lease Nederland BV te ‘s-Hertogenbosch
Projectmanager van de nieuwbouw (budget 20 mio gulden), verhuizing (ca. 200 werkplekken) en de officiële opening van het nieuwe pand. Mede-projectmanager van de nieuwbouw en verhuizing (ca. 90 werkplekken) van de dochteronderneming in België.

1982-1983: Ministerie van Defensie
Zeven maanden als beroepsofficier uitgezonden naar Libanon. Verantwoordelijk voor het realiseren van onderkomens (tijdelijk, portocabins etc.), sanitaire voorzieningen, gevechtsposten e.d. Dit alles onder zeer moeilijke omstandigheden.

Opleiding interimmanager

1969-1975 Atheneum B, Canisius College te Nijmegen
1975-1980 Koninklijke Militaire Academie te Breda
Weg- en waterbouwkunde, bouwkunde, bedrijfskunde, algemene militaire wetenschappen

Vervolgopleidingen
1987 Klantgericht verkopen bij DOOR
1988 Leidinggeven aan interne diensten bij het NIVE
1989 Selfmanagement training bij Innovatief Management
1989-1990 Senior facilities management bij Facility Management Hilversum
1991 Facility Management: De Aanpak bij Twijnstra Gudde
1992 Facilitair inkoper & inkoop bij Facility Management Hilversum
1991-1992 Kernkwaliteitstrainingen bij Kern Konsult
1992 Projectmanagement bij Kern Konsult
1995-1997 Postdoctorale opleiding Facility Management van de Rijksuniversiteit
Groningen en de Technische Universiteit Eindhoven.
De opleiding is gericht op het integraal managen van alle faciliteiten:
• integraal managen van huisvesting, middelen en services
• inzicht in complexe bedrijfsvoeringprocessen
• efficiënt en effectief vertalen van beleid in uitvoering
• een breder financieel en bedrijfseconomisch inzicht
• aandacht aan communicatie, presentatie en de nieuwste theoretische inzichten
2003 Opleiding Binnenhuisarchitectuur bij het Instituut voor Binnenhuisarchitectuur
2014 Certificaat Prince 2: Foundation

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Mijn werkvelden zijn zeer divers. Ik ben een generalist, die zich bij voorkeur niet verliest in een specialisme.
Trainer/coach: Zowel bij Defensie, als CW Lease Nederland BV. NS Facility Services en JDS Uniphase veel mensen en groepen begeleid.
Organisatie-adviseur: In al mijn functies heb ik meer of minder ingrijpende succesvolle reorganisaties geleid.
Manager: Van jongs af aan heb ik leiding gegeven aan grote afdelingen en bedrijven in vaak complexe organisaties
Projecten: In veel van mijn functies heb ik grootschalige of kleinere projecten succesvol geleid. Projecten op het gebied van opbouw en / of afbouw van huisvesting, inrichten facilitaire organisaties, uitbestedingen, nieuwbouw en verbouwingen.
Als Interim-manager richt ik mij op het Strategisch/tactisch/operationeel Facilitair Management (bouw, huisvesting, kantoorautomatisering, infrastructuur, logistiek, inkoop en aanbestedingen, en servicemanagement).
Als mens vind ik persoonlijke integriteit en respect voor de mens en zijn omgeving belangrijk. Ik hou er van om samen met anderen iets op te bouwen en problemen op te lossen. Mijn inspiratie put ik uit het feit dat anderen beter kunnen gaan functioneren door mijn inbreng.

Tijdens mijn opleiding bij de Koninklijke Militaire Academie heb ik diverse bestuursfuncties bekleed. Ik ben voorzitter geweest van een basketbal en badmintonvereniging. Ook ben ik lid geweest van de Technische Commissie van een tennisvereniging.
Sinds 2003 lid van Corps Business: ca. 300 oud-KMA-officieren, die 3 keer per jaar bijeenkomen bij doorgaans grote bedrijven.

Ik hou van tennis, mountainbike, uit eten gaan, wintersport, samen met het gezin dingen doen, klussen, muziek maken en luisteren, concerten en theater


Talenkennis interimmanager

Engels: goed
Duits: matig
frans: redelijk

Overig

Sinds 2010 ben ik managing director / eigenaar van Group. Een interim- en projectmanagement bureau gespicialiseerd in totale oplossingen op het gebied van huisvesting, facilities en services.

Ik ben sinds 2001 directeur/eigenaar Management & Advies. Een eigen, zelfstandig en onafhankelijk bedrijf en levert o.a. de volgende diensten:
1. interim, project en / of consultancy werkzaamheden op het gebied van facility management.
Facility management is het integraal managen (plannen en bewaken) en realiseren van de huisvesting, services en de middelen die bij moeten dragen aan een effectieve, efficiënte, flexibele en creatieve verwezenlijking van de doelen van een organisatie in een veranderende omgeving.
2. interim, project en / of consultancy werkzaamheden op het gebied van huisvestingsmanagement.
Huisvestingsmanagement is het integraal managen (plannen en bewaken) en realiseren van de nieuwe kantoorlocatie, (flexibele) werkplekconcepten en (project)verhuizing ten einde een efficiënte en effectieve bijdrage te kunnen leveren aan de prestaties van de organisatie.
3. interim, project en / of consultancy werkzaamheden op het gebied van bouwprojectmanagement.
Bouwprojectmanagement is het integraal managen (plannen en bewaken) en realiseren van de nieuwbouw en / of verbouwing vanaf de voorbereiding tot en met de oplevering.

Sinds november 2004 ben ik directeur en mede-eigenaar van FRS Group BV. FRS Group BV heeft ten doel het verlenen van facilitaire diensten, het ontwikkelen en uitvoeren van projecten met betrekking tot onroerende zaken, het zijn van intermediair tussen huurders en verhuurders en kopers en verkopers van onroerende zaken, en het adviseren en verrichten van interim-werkzaamheden op het gebied van facility management en vastgoed.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :