Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directeur, productiemanager, productieleider, adviseur

Directeur, productiemanager, productieleider, adviseur

Werkervaring interimmanager

Interimmanagement/Consultancy

Consultancy
2009 - heden

MKB begeleiden bij organisatievraagstukken. Trainen/coachen van leidinggevenden en management.

Elektotechnisch bedrijf.
juli 2010 - augustus 2010
International Sales Manager

Fabrikant van ringleidingsystemen tbv slechthorenden.
Marktleider in Engeland. Opzetten commerciele activiteiten in Nederland en Duitsland.

Koffiefabriek
oktober 2008 - april 2009
Manager Technische Dienst

Van zelfstandige afdeling, omzetten naar regieorganisatie. Werkoverleg enz. ingevoerd. Processen verbeterd. Effiency sterk verbeterd.

Gemeentelijk Vervoer Bedrijf
Manager Spoorvervanging tram
november 2007 - september 2008

Organisatie optimaliseren. Rust brengen. Werkoverleg- functioneringsgesprekken invoeren, efficienter werken, coachen leidinggevenden. Processen optimaliseren.

Afvalenergiebedrijf
Manager Inzameling en Hergebruik
november 2006 - mei 2007

Zelfstandige unit herstructureren naar operationele afdeling.

Verkeersschool
Directeur
juni 2006 - november 2006

Verkeersschool gereed maken voor gerealiseerde overname.

Service Centrum
Medeoprichter en manager
januari 2005 - januari 2006

Gesitueerd op een industrieterrein, het aanbieden van een totaal concept van dienstverlening. Arbodienstverlening, fysiotherapie, mediation, consultancy, centrale inkoop, enz.

Organistieadviesbureau
december 2003 - augustus 2004
Senior adviseur.

Ten behoeve van met name MKB, alle ondersteuning bieden die directie niet zelf kan verzorgen. Quick scan, organisatieadvies, bedrijfsovername, ouplacement, trainingen, medewerkertevredenheidonderzoek, reintegratie, outsourcen HRM, interimmanagement, parkmanagement

Uitzendorganisatie
februari 2003 – juni 2003
Unit Manager

Ten behoeve van een vestiging Loopbaaninterventie en Reïntegratie in noord Nederland, is de volgende opdracht gegeven:
Een dusdanige situatie creëren dat er voor allen een werkbare omgeving ontstaat, waarin iedereen in staat is datgene te doen, en te laten, wat van hem haar verwacht wordt. Onderling heerste een sfeer van wantrouwen en conflicten. Groepsmediation toegepast.
Optimalisatie van de bedrijfsprocessen.
Formuleren profiel van de toekomstige unitmanager

Adviesbureau
augustus 2002 – maart 2003
Commercieel directeur

Een kleine actieve organisatie welke projecten uitvoert inzake: veranderingsmanagement, personal coaching, outplacement, communicatie.
Een nieuwe vorm van dienstverlening, project Mensicos, is in september geactiveerd. Dit unieke project heeft als basis de nieuwe Wet Verbetering Poortwachter. Bedrijven sluiten zich aan bij Mensicos in een pool. Werknemers die langdurig ziek zijn en als geen passende functie binnen eigen organisatie ingevuld kan worden, worden op tijdelijke basis geplaatst bij een andere werkgever in de pool. De werknemer blijft actief in het arbeidsproces. Het beoogde doel is verlaging verzuim en verminderen instroom WAO.
Dit nieuwe project heeft zeer veel aandacht in de media gekregen. Contacten zijn gelegd met o.a: ministerie van SZ en W, Tweede Kamer, UWV, FME, verzekeraars, arbodiensten.

Diverse landelijke Arbo diensten maart 2000 – maart 2002

Directeur Operations (lid hoofddirectie):
Na het vormen van een nieuwe directie is een grootschalige actie ingezet om organisatie weer winstgevend te maken. Als verantwoordelijke, de landelijke organisatie met ca 1200 medewerkers en 15 regiodirecteuren geherstructureerd. Voorbereiding om 15 regio’s terug te brengen naar 4 regio’s. Professionals afgerekend op facturabiliteit en targets gesteld. Communicatie sterk verbeterd. Invoeren nieuw automatiseringssysteem geoptimaliseerd door gebruikers in het proces te betrekken.

Regiodirecteur Arbodiensten:
Arbodiensten functioneren vooral in een semi-overheidachtige sfeer. Processen, cultuur, commerciële belangen en klantvriendelijkheid, zijn items die onvoldoende leven bij de artsen, professionals en medewerkers. Leiding en visie zijn onvoldoende aanwezig. Arbodiensten komen vooral tot stand door fusies, waardoor met diverse culturen en processen gewerkt wordt. Dit heeft inefficiëntie tot gevolg, waarbij de klant over het hoofd wordt gezien. Met acties de medewerkers bewust laten worden van het commerciële belang. Processen verbeterd, organisatie aangepast, contractbeheer ingevoerd.
Facturatie geoptimaliseerd (er bleef veel geld “liggen”). Professionals factuurabel gemaakt met targets.
Diverse kantoren samengevoegd.

Organisatie Projects & Engineering
9 maart 1999 – 3 maart 2000
Technisch Directeur, Kwaliteitsmanager

kernactiviteiten: het ontwerpen, vervaardigen, installeren en opstarten van proces installaties voor de water-, voeding- en genotmiddelen industrie wereldwijd. Met name in de brouwerijwereld een grote bekendheid.

Als Technisch Directeur, van 9 maart tot 31 augustus, aangesteld bij vergelijkbare projectenorganisatie in zuid Duitsland, gekocht na faillissement.

Medewerkers vnl. op universitair niveau.
Opdracht: rust brengen in de organisatie, motiveren, processen afstemmen met nederlandse moeder, commerciële activiteiten bewaken, bewaking budgetten, efficiency verhogen, enz.

Vanaf 1 augustus Kwaliteitsmanager van moederorganisatie in Nederland.
Initiëren vervolgcertificatie ISO 9001 en verkrijgen VCA**. Adviseren inzake ARBO beleid en veiligheid.

Producent geprofileerde dak- en wandplaten
1 oktober 1997 –1 oktober 1998
Productiemanager, lid MT.

Nederlands grootste fabrikant van geprofileerde dak en wandplaten met 150 werknemers.
Als productiemanager beleidsmatig verantwoordelijk voor de productie met 110 medewerkers. Leiding geven aan bedrijfsleider, 3 productieleiders, technische dienst en expeditie. Ziektverzuim verlaagd van 17% naar 7%.

Renovatie Afvalverwerking Rijnmond
april 1997 - oktober 1997
Lid projectleiding met aandachtsgebied kwaliteitszorg

Renovatieproject (budget fl. 15 milj). Contact met aannemers inzake planning, engineering, tekeningen, kwaliteitszorg, afnames, NDO activiteiten, enz, zowel intern als extern.

Nieuwbouw aviTwente
oktober 1995-november 1996
QA-QC manager, bouwdirectie

Het behartigen van engineering, QA en inspectieaspecten met betrekking tot de volledige
mechanische nieuwbouw van de vuilverbrandingsinstallatie aviTwente (bouwkosten: fl. 574milj).
Intensieve interne en externe contacten met constructeurs en aannemers.

Keten van witgoed en huishoudelijke apparaten
mei 1995-juli 1995
Servicemanager

De organisatie voldeed niet meer aan de eisen, derhalve de opdracht om het Service Centrum
naar een hoger niveau te brengen.

Montagebureau
april 1994-mei 1994
Adviseur en interim bedrijfsleider

Transporteert en plaatst roltrappen, hellingbanen en liften.
De gestelde opdracht was; een reorganisatieplan op te stellen in de breedste zin van het woord.
Kernpunten: organisatie, logistiek, automatisering, personeelsbeleid en kwaliteitszorg.
Bij afwezigheid van de directeur, deze waarnemen.

Dienstverband

KLM Catering Services 1988-1993
Deze KLM-unit, met 1000 medewerkers, is primair verantwoordelijk voor het leveren en beladen van consumptiegoederen aan boord van vliegtuigen.

KLM catering 1989-1993
Manager assemblage en transport catering.

Beleidsmatig verantwoordelijk voor de afdelingen expeditie, assemblage (productieafdeling waar de aangeleverde producten samengesteld worden tot belaadbare units) en de belading van de vliegtuigen. Afdelingen samengevoegd.
270 medewerkers met 13 operationele leidinggevenden.

KLM catering 1988-1989
Chef Dienstuitvoering.

Als shiftleader, verantwoordelijk voor de operationele uitvoering van de productie catering en het beladen van de vliegtuigen. Hierbij is per shift een ploeg van 250 medewerkers betrokken.

Stork Ketels Hengelo
1986-1988
Kwaliteitsinspecteur montages.

Verantwoordelijk voor de kwaliteitsnormen tijdens de montage, welke worden gesteld aan de bouw van ketels en apparaten, gebruikt in de industrie (vnl petrochemie) en elektriciteitscentrales. Betreffende nieuwbouw en revisiewerkzaamheden. Toepassen van Stoomwezenregels, normen Gasunie, Shell en dergelijke.

Technische Verenfabriek Tevema
1985-1986
Hoofd Kwaliteitsdienst.

Bedrijf met 100 medewerkers.
Gestelde opdracht: integrale kwaliteitszorg invoeren, conform de eisen en normen van de afnemers.
Leiding kwaliteitsdienst met 3 medewerkers.

Aalsmeers Installatiebureau
1984-1985
Bedrijfsleider.

Bedrijf met 7 medewerkers.
Uitvoeren van alle soorten installatiewerkzaamheden.

Fokker Schiphol
1979-1984
Supervisor afdeling Quality Assurance, productie.

Taken afdeling: oplossen van problemen in de productie, beoordelen tekeningen en wijzigingen doorvoeren, auditen van toepassen voorschriften, voorstellen doen aan directie die tot verbetering van het productieproces moeten leiden, coördineren van ad-hoc acties.

Nedlloyd
1971-1979
Scheepswerktuigkundige 3e rang, Grote Handelsvaart.

Verantwoordelijk voor: voortstuwingsinstallaties betreffende dieselmotoren en stoomturbines tot
22.000 pk, energieopwekking, koel- en airco-installaties, pompen, hydrauliek, enz.

Opleiding interimmanager

Hogere Zeevaartschool voor scheepswerktuigkundigen
NMI mediator
Hoger Management
Management, communicatie, kwaliteitszorg, VVA 1

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Leider, peoplemanager, coach, crisismanager, troubleshooter, resultaatgericht, commercieel, communicatief, teambuilder, afspraak is afspraak, analytisch, pragmatisch

Talenkennis interimmanager

Engels, Duits

Overig

Landelijk en internationaal inzetbaar.
Elk probleem is een uitdaging.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :